Układ hamulcowy
: KOCKI HAMULCOWE - WYMIANA PO 100TYS. A NIE BYŁO POTRZEBY JESZCZE BYŁY W DOBRYN STANIE.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: W zimie przy dużym mrozie wyrzuca cały olej - zamarza woda w oleju
Karoseria
: Zamontowany zamek Centralny u Marszałka - porażka
Inne
: Termostat - nagminnie chyba w każdej Felicji ,tylny tłumik
2,0
Całokształt
W 1998r. z silnikiem 1,6 było chyba najtańsze na rynku(oprócz poloneza). Przez pierwsze lata nieżle potem tragedia.
To widać zresztą w raporcie DEKRY - jedno z najbardziej awaryjnych samochodów jakie wyprodukowano, moja Fela to potwierdza.
Chyba sentyment mnie przy niej trzyma bo w tym
roku włożyłem już ok. 3000zł na naprawy a warta jest ok. 4000zł
Wrażenia
3,0
Silnik
Zimą przy minus 15 st. C potrafi wyrzucić cały olej
za 150 zł. Grozi to zatarciem silnika niemieckiego VW 1,6l.
Krótka trasa dojazdu do pracy 10km niedogrzany silnik powoduje zamarzanie wody (odma) i fatalne skutki. Silnik nie jest taki idealny jak chwalą,
zimą w mieście nawet 10 litrów/100km.
4,0
Skrzynia biegów
Nagminne haczenie wstecznego - sprzęgło na 2 x
3,0
Układ jezdny
Amortyzatory po 150 tys.
Klocki wymiana po 100 tys. Tarcze po 150tys.
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nadmuch na przednia szybę tylko od strony pasażera
kierowca zimą nic nie widzi przez parę kilometrów zanim się rozgrzeje i oblodzona szyba odtaje.
Czesi kawalarze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zima w mieście 10 litrów - niemiecki silnik.
3,0
Stosunek jakość/cena
Bieda w kraju powoduje ,że ludzie dokładają do złomów i jakoś jeżdżą nim ,bo zakup nowego
auta nawet hinduskiego Tata jest poza zasięgiem
90% rodaków.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tragedia : zamarzajace zamki,przekręcone zamki,
awaria alarmu.Wymiana siłowników w zamku centralnym
7 x ( kazda wymiana w serwisie Skody to było 150 zł) Przeguby napędowe 4 x wymiana,tylny tłumik 6 x wymiana, osłony gumowe przegubów napędowych 10x .
Termostat po 70 tys. km - auto unieruchomione.
Przerdzewiała chłodnica - wymiana.
Pompa wodna - wymiana po 3 tys.km - porażka.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wyjątkowo awaryjny egzemplarz.
Brak kasy na Toyotę lub Golfa.
Chociaż ludzie nie wieżą że przejechałem
tym autkiem 185 tys. km i nie jest garażowane
- to zasługa lakieru - metalik.
Z nam gościa co przejechał Felą ponad 300 tys. km
ale mówi,że to już złom.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 LX 75KM 55kW
[l/100km]