Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Felicia I Hatchback

Drajwer, 8 lat temu
Silnik 1.3 68KM 50kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 176 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Felicia I Hatchback 1.3 68KM 50kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : osiągi spalanie niezniszczalność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : zgniła klapa i progi oraz ranty drzwi
4,0
Całokształt
Dobry samochód na dojazdy do pracy szkoły.Mała awaryjność,niskie koszty eksploatacji,pakowny,prosty w naprawie,dostępność części znakomita ,tanie oryginalne części mało pali,dobrze znosi lpg.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.3MPI to prosty niezawodny silnik starego typu na łańcuchu(montowany po jakichś tam modyfikacjach) również w Fabji jako 1.4MPI) . Pałuje ten silnik jak by to było auto wrc a on nic znosi to bez zająknięcia. Drifty w zimie rajdy szutrowe w lecie.Ale dbam zmieniam olej i filtr co 12 tyś km dodatkowo regulacja luzów zaworowych przy każdej wymianie oleju.Chodzi cichutko odpala na 20 stopniowym mrozie i nie pobiera ani grama oleju ani płynu
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia cóż to w moim przypadku temat rzeka.Poprzedni właściciel rozwalił obudowę i wracał bez oleju (częsta przypadłość) zmienił na używkę co pewnie miała z 300000 km i wyje już jak betoniarka a ja jej tez dopomogłem (góry, styl jazdy, jazda z dużymi obciążeniami) Ale biegi wchodzą nie wyskakują. Wkrótce zmienię ją na taką z auta o znanym mniejszym przebiegu niż moje auto i będzie znów miodzio
4,0
Układ jezdny
Proste 1 wahaczowe zawieszenie z przodu i tylna belka odporne na użytkowanie i polskie drogi (wręcz idioto odporne) Sprężyny zbyt miękkie najlepiej od razu zmienić.Przód na takie od skody diesla a tył z kombi i jest super.Spinka kielichów i stabilizator wstawić obowiązkowo (wtedy się skoda dopiero zaczyna prowadzić po ludzku jak dla mnie) Należy dbać o osłony przegubów maglownicy i czasami sprawdzić hamulce bo się tłoczki lubią zapiec i klocki znikną w oka mgnieniu i będzie ściągać na śliskim .Wystarczy o to dbać i raczej nic nie pada samo od siebie no chyba że się zużyje co jest chyba oczywiste. Z wad duży promień zawracania
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie nigdy już nie będą robić aut w których jest taka widoczność nie trzeba kamer cofania czujników wodotrysków laserów i nie tylko skoda ale także inne starsze auta biją w tym aspekcie każdą nówkę z metrowymi słupkami i tymi śmiesznymi mikro szybeczkami na głowę.Lusterka dobrze odzwierciedlają i są dość duże co też poprawia widoczność do tyłu
4,0
Ergonomia
Szybki demontaż tylnych foteli i półki a także fotela pasażera szeroka klapa zapewni wspaniałe możliwości załadunkowe. (Spróbujcie we współczesnym aucie tej grupy przewieźć na stojąco yamahe yz 125 zdejmując tylko z niej koła i kierownice) Łatwy dostęp do wszystkich przełączników,brak zbędnych ''wodotrysków'' odwracających uwagę kierowcy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje to niemiłosiernie Dmuchawa musi chodzić choćby na jedynce bo inaczej parują szyby i lubi piszczeć
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W 5 osób jest bezproblemowo wsiadanie i wysiadanie ok bo to przecież 5 drzwi. Miejsce na nogi ok. Fotele ok.
3,0
Wyciszenie
Jeździłem już jako pasażer nowszymi i droższymi autami i uważam że skoda nie jest aż tak źle wyciszona jak by można było przypuszczać. W normalnej jeździe bez ,,pałowania,, silnika można prowadzić normalną rozmowę. Warunek to posiadanie wygłuszeń w jakim takim stanie (wyjecie tapicerki z podłogi drzwi i sufitu a nawet wygłuszenia maski powoduje odczuwalny wzrost hałasu.No i jeszcze jak dmuchawa jest na max to to jej hurgot zagłusza wszystko.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Malo pali.Tanie części nawet te bardziej istotne typu skrzynia, silnik i elementy nadwozia to co zgnije kupuje się na szrocie za bezcen (np uzbrojone drzwi z tapicerką i szybą ok 70-100 zł).Rzadko coś pada jeśli już to ze zużycia lub głupoty lub miesięcy zaniedbań ,,usera''.Jeśli kupować części nowe to tylko oryginały. A używki to wiadomo używki jest to hazard ,,ale widziały gały co brały''
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie po jakich chodzą teraz te auta to se można taczkę kupić albo rower albo zakatowanego dooranego do upadłości ,,autopaździeża''. Odpowiedni egzemplarz Felicji z małym przebiegiem z gazem czasem nawet garażowany bez rdzy mozna za 3 tyś kupić .Przy czym bardziej liczy się jej aktualny stan tech niż np rocznik i przebieg.Jednakże nawet lekko umęczony egzemplarz można dosyć tanio naprawić .Największy koszt to w tym wypadku robocizna (wiem z autopsji)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterki to usterki pojawiają się ale zazwyczaj to drobnica .Auta te mają już swoje lata i coś musi się psuć,ale raczej nie eksploduje wam silnik i korbowody nie wyjdą przez blok silnika jak to ma miejsce w niektórych nowszych konstrukcjach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Łatwo załatwić skrzynie o jakiś kamień krawężnik. Lubi paść cewka rozrusznika .Padają cewki zespolone wysokiego napięcia.Zapiekanie się tłoczków hamulcowych
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Felicia I Hatchback 1.3 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
7,5
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Felicia I Hatchback