Jeżdżę tym autem od 8 lat i przejechałem nim ok. 80 tys. km (w tej chwili moja Felicia ma już 19 lat). Przez te wszystkie lata na naprawy samochodu nie wydałem w sumie więcej niż 1 tys. zł (wliczając w to koszty części). Od samego początku silnik Felici smarowany jest olejem syntetycznym. Olej wymieniany systematycznie co 15 tys. km. Nigdy nie dolewałem ani grama oleju. Przy wymianie wskaźnik oleju zawsze pokazywał normę. Dopiero po ośmiu latach eksploatacji Skody wymieniłem przewody hamulcowe (stare były oryginalne!). Większymi problem jakie miałem z Felicią to: alternator, który byłem w stanie naprawić samodzielnie wydając 30 zł na mostek prostowniczy i rdzewienie tylnej klapy (niestety te modele tak mają). Kiedy jednak czytam wcześniejsze opinie, że to auto to złom, ciągle się psuje, głośny silnik, kiepskie zawieszenie etc., to zastanawiam się czy mam inne auto czy po prostu szczęście z Bożej woli. Tym natomiast, którzy piszą, że autem nie da się poszaleć chciałem odpowiedzieć: dla mnie samochód jest narzędziem, które ma mnie bezpiecznie i szybko zawieźć z miejsca na miejsce i... tyle. Mimo, że w najbliższym czasie zamierzam kupić inne auto z pewnością nie sprzedam Felici (a tym bardziej jej nie zezłomuję). Mam nadzieję, że jeszcze przez kilka lat posłuży mi jako dodatkowy pojazd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonały.
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 68KM 50kW
[l/100km]