Silnik
: Bardzo dobra żywotnść, wysoka bezawaryjność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Tylnie klapa - nie wytrzymuje zbyt długo, tylko wymiana
Układ elektryczny
: Nie wiem na ile usterki były powodowane instalacją gazową a na ile wadami fabrycznymi
4,0
Całokształt
jak na tak niską cenę auto oferuje naprawdę bardzo dużo - niezawodny silnik, średnią przestrzeń i niskie koszty eksploatacji. Nie jest ono na pewno demonem szybkości, ale nie po to zostało stworzone. Jako autko miejskie sprawdzi się na pewno u każdego, a i w trasę można się nim udać.
Wrażenia
4,0
Silnik
przejechałem 100 tys. km i jak dotąd z silnikiem nie miałem najmniejszych problemów. Jedyną jego wadą jest mała moc - niestety dla 4 osób i bagażu jest zwyczajnie za mało mocy. Za to spalanie aż miło - w lato potrafi zadowolić się 5,5 litrami na 100 km.
5,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą bez problemów, jak dotąd żadnych problemów nie miałem. Brak jakiejkolwiek ingerencji w skrzynię przy przebiegu 190 tys.
3,0
Układ jezdny
zużywa się w naturalnym dla polskich dróg tempie, całość prócz sprężyn wymieniam co jakieś 90 tys.
Komfort
3,0
Widoczność
przednie słupki są dość szerokie co znacznie ogranicza widoczność przy wyjeżdżaniu z parkingów, wyjazdów itp. zmuszając kierowcę do znacznego pochylania się do przodu. Widoczność w pozostałych przypadkach bez zarzutu
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód nagrzewa się bardzo szybko, nawiewy działają szybko i sprawnie. Gorzej auto wypada w gorące dni - ale jeśli ktoś chce mieś klimatyczny komfort latem trzeba zainwestować w klimatyzację.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Krótki siedziska foteli powodują u wyższych osób podczas dłuższych podróży znaczne męczenie się nóg. Auto nie jest też zbyt szerokie, wrzucając bieg często trącamy nogę pasażera. Na pochwałę zasługuje ilość miejsca na tylnej kanapie - o ile siedzący z przodu nie wysuną zbytnio foteli.
3,0
Wyciszenie
do 100 km/h można wytrzymać. Powyżej szum przecinanego powietrza zmusza do podniesienia głosu w przypadku rozmów lub znacznego podkręcenia potencjometru w radiu. Przy 120 km/h dochodzi jeszcze głośna praca silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo tani w utrzymaniu zarówno pod względem spalania jak i cen napraw. Na rynku jest wiele zamienników a i oryginały nie są drogie. Ponieważ w Polsce jeździ mnóstwo Felicji dodatkowym źródłem tanich części są skupy aut powypadkowych.
5,0
Stosunek jakość/cena
jak na tak niską cenę auto oferuje naprawdę bardzo dużo - niezawodny silnik, średnią przestrzeń i niskie koszty eksploatacji. Jakość wykończenia może budzić wiele życzeń, ale w tej cenie nie można mieć wszystkiego
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Karoseria - korozja wychodzi głównie na tylnej klapie i nadkolach tylnych kół. Jednak odpowiednio dbając o nią dbając jesteśmy w stanie ją opóźnić bądź zminimalizować.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem problemy tylko z instalacją elektryczną. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że zaczęły się jakiś czas po montażu instalacji gazowej nie wiem na ile ona miała na nią wpływ, a sądzę że dużą.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 58KM 43kW
[l/100km]