Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Felicia I Hatchback

Marcin Z., 14 lat temu
Silnik 1.3 58KM 43kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Skoda Felicia I Hatchback 1.3 58KM 43kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dobra żywotnść, wysoka bezawaryjność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Tylnie klapa - nie wytrzymuje zbyt długo, tylko wymiana
Układ elektryczny : Nie wiem na ile usterki były powodowane instalacją gazową a na ile wadami fabrycznymi
4,0
Całokształt
jak na tak niską cenę auto oferuje naprawdę bardzo dużo - niezawodny silnik, średnią przestrzeń i niskie koszty eksploatacji. Nie jest ono na pewno demonem szybkości, ale nie po to zostało stworzone. Jako autko miejskie sprawdzi się na pewno u każdego, a i w trasę można się nim udać.
Wrażenia
4,0
Silnik
przejechałem 100 tys. km i jak dotąd z silnikiem nie miałem najmniejszych problemów. Jedyną jego wadą jest mała moc - niestety dla 4 osób i bagażu jest zwyczajnie za mało mocy. Za to spalanie aż miło - w lato potrafi zadowolić się 5,5 litrami na 100 km.
5,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą bez problemów, jak dotąd żadnych problemów nie miałem. Brak jakiejkolwiek ingerencji w skrzynię przy przebiegu 190 tys.
3,0
Układ jezdny
zużywa się w naturalnym dla polskich dróg tempie, całość prócz sprężyn wymieniam co jakieś 90 tys.
Komfort
3,0
Widoczność
przednie słupki są dość szerokie co znacznie ogranicza widoczność przy wyjeżdżaniu z parkingów, wyjazdów itp. zmuszając kierowcę do znacznego pochylania się do przodu. Widoczność w pozostałych przypadkach bez zarzutu
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód nagrzewa się bardzo szybko, nawiewy działają szybko i sprawnie. Gorzej auto wypada w gorące dni - ale jeśli ktoś chce mieś klimatyczny komfort latem trzeba zainwestować w klimatyzację.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Krótki siedziska foteli powodują u wyższych osób podczas dłuższych podróży znaczne męczenie się nóg. Auto nie jest też zbyt szerokie, wrzucając bieg często trącamy nogę pasażera. Na pochwałę zasługuje ilość miejsca na tylnej kanapie - o ile siedzący z przodu nie wysuną zbytnio foteli.
3,0
Wyciszenie
do 100 km/h można wytrzymać. Powyżej szum przecinanego powietrza zmusza do podniesienia głosu w przypadku rozmów lub znacznego podkręcenia potencjometru w radiu. Przy 120 km/h dochodzi jeszcze głośna praca silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo tani w utrzymaniu zarówno pod względem spalania jak i cen napraw. Na rynku jest wiele zamienników a i oryginały nie są drogie. Ponieważ w Polsce jeździ mnóstwo Felicji dodatkowym źródłem tanich części są skupy aut powypadkowych.
5,0
Stosunek jakość/cena
jak na tak niską cenę auto oferuje naprawdę bardzo dużo - niezawodny silnik, średnią przestrzeń i niskie koszty eksploatacji. Jakość wykończenia może budzić wiele życzeń, ale w tej cenie nie można mieć wszystkiego
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Karoseria - korozja wychodzi głównie na tylnej klapie i nadkolach tylnych kół. Jednak odpowiednio dbając o nią dbając jesteśmy w stanie ją opóźnić bądź zminimalizować.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem problemy tylko z instalacją elektryczną. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że zaczęły się jakiś czas po montażu instalacji gazowej nie wiem na ile ona miała na nią wpływ, a sądzę że dużą.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 58KM 43kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Felicia I Hatchback