Biorąc pod uwagę klasę tego samochodu, to wyśmienity pojazd. Bezawaryjny, bardzo wygodny i tani w eksploatacji. Bardzo przyjemnie się nim jeździ, czego nie można powiedzieć o wielu współczesnych, naszpikowanych elektroniką samochodach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, choć stosunkowo słaby, pozwala na dynamiczną jazdę przy wysokich obrotach. Bezawaryjny.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi 1-5 wchodzą dość precyzyjnie i lekko, choć dwójka odrobinę stuka przy załączaniu. Czasem trzeba drugi raz spróbować wrzucić wsteczny.
3,0
Układ jezdny
Nie jest ani przesadnie wygodny, ani przystosowany do szybkiej jazdy. Po prostu przeciętny.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu, do tyłu, na boki. Bez kamer i czujników, a wszystko widać. Doskonałe światła mijania, jeszcze lepsze drogowe!
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Przydałoby się więcej schowków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie znam samochodu, który grzeje szybciej niż Felicia. W ziemie super. Wentylacja dobra, no ale klimatyzacji nie zastąpi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę samochodu jest rewelacyjnie dużo miejsca. Z tyłu nie szoruję głową po podsufitce, co niestety zdarza mi się w nowych samochodach za ponad 100 tysięcy złotych.
3,0
Wyciszenie
Silnik słychać dość mocno, ale nie jest tragicznie. Nic nie skrzypi i nie stuka!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa: ok. 7-7.5l/100km w mieście, 5.5-6.5l/100km w trasie. Nie jeżdżę zbyt szybko i jeżdżę sam, więc obciążony samochód będzie palił więcej. Ceny części (klocki, tarcze, etc.) bardzo niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jako nowy był bardzo tani. W tym kontekście stosunek ceny do jakości jest rewelacyjny. Używane egzemplarze zdają się być przewartościowane. Samochody z tego samego rocznika, klasę wyżej, z dużo lepszym wyposażeniem można kupić sporo taniej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Praktycznie żadnych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Także tutaj bezproblemowo. 11 lat i Skoda zawsze dowoziła mnie na miejsce!