Układ hamulcowy
: Wyrabiają się prowadnice zacisków hamulcowych, przez co wydobywa się z nich straszny hałas podczas jazdy po dziurach.
Inne
: Hydroregulator świateł... jedna wielka tandeta.
5,0
Całokształt
Lepszy od każdego autobusu i tramwaju. I wszędzie dojedzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik praktycznie bezawaryjny, jak się dba to nawet wycieków nie ma i oleju nie bierze.
Szkoda, że gaźnik jest wyposażony w mnóstwo dodatkowych urządzeń i prawidłowa regulacja tego wszystkiego jest ponad ludzkie siły.
3,0
Skrzynia biegów
Trudno zapanować nad wyciekami ze skrzyni biegów. Ponadto skrzynia jest nisko zawieszona i łatwo ją zniszczyć jeżdżąc po wertepach. Czujnik wstecznego jest źle umiejscowiony i przez to narażony na uszkodzenia mechaniczne. Drążek zmiany biegów cały czas drży podczas jazdy (przenosi drgania z silnika), wymiana zawieszenia gumowo-metalowego niewiele pomogła.
W moim egzemplarzu skrzyni czasem nie wchodzi pierwszy i wsteczny bieg, czego efektem jest zgrzytanie przy puszczeniu sprzęgła.
3,0
Układ jezdny
Przeguby napędowe przeżyją cały samochód, pod warunkiem że będą miały smar i pod osłony nie dostanie się piach.
Kiepska przekładnia kierownicza.
Należy zwracać uwagę na stan końcówek drążków kierowniczych i przegubów kulowych wahaczy przednich
Komfort
5,0
Widoczność
Nieco gorzej widać do tyłu, ale to norma w dużych samochodach.
3,0
Ergonomia
Fatalnie rozwiązana sprawa z podłogą bagażnika - fabrycznie na przetłoczoną blachę i koło zapasowe (czyli ogólnie BARDZO nierówna powierzchnia) jest rzucony szmaciany dywanik. Każdy właściciel tego pojazdu powinien czym prędzej pomyśleć nad zrobieniem nowej podłogi bagażnika, obojętnie czy z metalu czy z drewna (sklejka). Przestrzeń ładunkowa bagażnika jest nieco ograniczona przez duże (za duże!) wnęki kół i amortyzatory.
Składanie tylnych siedzeń nie zostało do końca przemyślane - problem jest z zatrzaskami pasów, które trzeba za każdym razem przeciskać przez szparę w fotelu. Otwór załadunkowy jest nieco za mały, aczkolwiek małą lodówkę da się bez problemu zapakować na stojąco do bagażnika.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W mroźne zimy ogrzewanie może się okazać niewystarczające, zwłaszcza przy instalacji LPG
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu w miarę luźno, z tyłu nieco ciaśniej. Przy wrzucaniu piątego biegu prawie zawsze zaczepiam pasażerowi dźwignią o kolano.
3,0
Wyciszenie
Dobrym pomysłem wydaje się wygłuszenie wnętrza karoserii
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie LPG na poziomie 8-10 litrów na 100 km. Części są w miarę tanie, chociaż niektóre rzeczy kosztują tyle co do nowych samochodów. Zaletą jest to, że wszystkie naprawy można sobie samemu wykonać w garażu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przy obecnych cenach sklepowych niektórych części oraz dostępności na szrotach, śmiało może konkurować z Maluchem. A jakość nieporównywalnie wyższa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Same pierdoły... a to żarówka się spali, a to zamek podczas zimy odmówi posłuszeństwa (przez zaniedbanie, brak smarowania), gaźnik się zasyfi brudem z odmy. W sumie nic wielkiego i poważnego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W sporadycznych przypadkach może paść cewka zapłonowa lub nawet moduł(to zwłaszcza przy zalaniu). Poza tym samochód niezawodny, można śmiało robić setki kilometrów bez obawy o jakąkolwiek awarię (pod warunkiem że dbamy o auto).
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 58KM 43kW
[l/100km]