Zawieszenie
: Wysoki komfort resorowania, jeżdżę teraz nissanem sunny od ponad roku i ciągle nie mogę się przyzwyczaić do jego twardego zawieszenia choć to chyba jedyny poważny minus tego modelu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Cewka, aparat zapłonowy, w ogóle cała elektryka to katastrofa, nigdy nie można być pewnym tego co cię zawiedzie, ciągle coś przerywa, problemy z odpalaniem w wilgotne dni.
Zawieszenie
: co ok 15tkm do wymiany łączniki gumowe wahaczy
Karoseria
: korozja
2,0
Całokształt
Samochód dla majsterkowiczów- hobbystów wymaga nieustannej pielęgnacji i napraw, niskiej jakości materiały i podzespoły, korozja i wycieki.
Plusy to komfortowe zawieszenie, dość niskie zużycie paliwa, przestronne wnętrze. Przejechałem nim ok 50tkm w 4 lata i na drodze zawiódł wprawdzie mnie tylko raz - wyciek płynu hamulcowego ale kilka razy do roku mimo niewielkiego przebiegu wymagał drobniejszych lub poważniejszych napraw.
Wrażenia
3,0
Silnik
Nienajlepsza kultura pracy, przeciętna dynamika konieczna dolewka oleju między wymianami po ok 7000km ok0,5-0,7L (to i tak lepiej w porównaniu z innymi starymi konstrukcjami)
3,0
Skrzynia biegów
Przeciętna precyzja, czasami nie wchodził wsteczny, ale to niewielki problem.
2,0
Układ jezdny
Fatalne prowadzenie w zakrętach przy wyższych prędkościach czyli rzędu 80-100km/h choć trzeba przyznać że komfort resorowania bardzo wysoki w tym przypadku coś za coś.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Może przeszkadzać klakson we włączniku zespolonym zamiast na kierownicy
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiepska wentylacja, głośna dmuchawa ogrzewanie przy ujemnych temperaturach wysoce niewystarczające choć może to tylko w moim aucie ponieważ jeździł nim wcześniej starszy jegomość (przebieg ca 40tkm w 10 lat) i być może układ chłodniczy był zalany wodą co spowodowało zakamienienie nagrzewnicy i stąd jej niska wydajność, ale to tylko hipoteza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i z tyłu, bezproblemowe wsiadanie, dość wygodne siedzenia wykończone przyjemnym materiałem - wersja 136 LS najbogatsza i najmocniejsza
3,0
Wyciszenie
Ani cicho ani głośno, może być dla niewymagających kierowców
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak niżej, choć miałem jakieś problemy z dogrzaniem silnika do optymalnej temperatury i nie wiem co było tego powodem - wymieniłem m.in. termostat dwukrotnie i nic to nie pomogło. Jeździłem głównie w trasie i tego nie odczuwałem ale gdy zdarzyło się stać w korku temperatura płynu rosła(wydostawała się para ze zbiornika wyrównawczego przed włączeniem wentylatora) Ceny części nie są wysokie szczególnie zamienników ale tych nie polecam bo nie wystarczą na dłużej niż na rok. Nie polecam komuś kto nie zna się na samochodach lub nie zna kogoś kto będzie mu tanio naprawiał taki samochód bo ciągle w nim coś się psuje, wszystkie podzespoły mają bardzo niską trwałość dlatego trzeba je częściej wymieniać niż w porównywalnych samochodach zachodnich producentów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niska jakość za małe pieniądze samochód reprezentuje poziom z ubiegłej epoki. można ew. polecić jakieś zadbane egzemplarze eksploatowane przez starsze osoby bo w przeciwnym przypadku samochód będzie więcej stał na kanale niż poruszał się po drodze.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Urywające się klamki wewnętrzne, uszkodzenia zamka drzwi, uszkodzenia licznika kilometrów, silnika wycieraczki szyby tylnej, uszkodzone włączniki zespolone przy kierownicy podatność na zamarzanie zamków i przymarzanie drzwi do uszczelek.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana amortzatorów przy przebiegu 60 Tkm, cewki zapłonowej, cewki indukcyjnej, sprzęgła, przegubów, wspomagania pompy hamulcowej, cylinderków tylnych kół, problymy z odpalaniem w deszczowe dni, pod koniec eksploatacji ok 100tkm - wymiana uszcelki pod głowicą, rozrząd powoli dawał znać o swoim istnieniu, awaria ssania, wymiana końcówek drążków kierowniczych
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 63KM 46kW
[l/100km]