Silnik
: silnik jest nie do zdarcia, jeżdże spokojnie ale nie ma mowy o nieprawidlowej pracy czy o stukach, silnik naprawdę bezawaryjny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: stuka nawet po wymianie wszystkiego, tak juz musi być
Karoseria
: rdza nadkoli, dolnych partii drzwi oraz progów
4,0
Całokształt
autko dużo lepsze i co najważniejsze ekonomiczniejsze niż polonez, ja ze swojej jestem bardzo zadowolony i jak narazie jeszcze troche pojeżdże
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zbyt głośny i mało elastyczny, nie lubi obrotów powyżej 3500, ma się wrażenie ze te 57 koni jest gdzieś ukryte, wyprzedzanie to tylko na 4 biegu i wtedy jest ok
4,0
Skrzynia biegów
żadnych problemów, czasem wsteczny trzeba wrzucić 2 raz ale do przodu gładko i bez problemów
3,0
Układ jezdny
autko trochę się buja na nierównościach, zawieszenie bardzo miękkie i ktoś kto nie jeździł jeszcze favoritką może się wystraszyć:)
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność idealna na wszystkie strony świata
3,0
Ergonomia
ciężko pracują cięgna ogrzewania i nawiewów, nie ma zbyt wielu bajerów na desce rozdzielczej więc nie ma sie nad czym rozpisywać, w każdym razie nie trzeba niczego szukać
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie jest cieplutko i szybko się nagrzewa jeśli mamy odpowiednią ilość płynu chłodniczego, latem dmuchawa na 3 biegu trochę za słaba i są problemy z parowaniem tylnej szyby
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca z przodu i z tyłu, siedzenia po zmianie w 93 twardsze i bardziej komfortowe
2,0
Wyciszenie
fabryczne wyciszenie kiepskie ale lepsze niż w modelach z 92 roku, samemu można sobie to autko wygłuszyć do poziomu hałasu Felicji:) powyżej 100 zaczyna przeszkadzać silnik, przy 155 trzeba się skupić tylko na jeżdzie a nie na hałasie:)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
najbardziej optymalna prędkość to max 80km/h - 6,8 l/100 , powyżej 100 - 7,5 l/100
w mieście 9 l/100, na trasie 90 - 6,3.
5,0
Stosunek jakość/cena
warto dać 3000 na favoritke niż na jakiegoś starego 20 letniego forda czy merca, części tanie i dostępne, samemu można wiele zdziałać no i oczywiście unikać serwisów skody:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mocowanie wahaczy, gumowe elementy zawieszenia, drążki kierownicze, tłumiki-szczególnie koncowy - 5 lat max,
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w zasadzie brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 57KM 42kW
[l/100km]