Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Favorit Hatchback

JAZZIK, 18 lat temu
Silnik 1.3 54KM 40kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 96 tys. km
Skoda Favorit Hatchback 1.3 54KM 40kW 1991-1994 - Oceń swoje auto
2,69
33% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Jest to stara konstrukcja i rewelacji nie ma co sie spodziwać.Silnik i blacharka wytrzymują ok 7-8 lat dalej to walka z wiatrakami,tzn jedną rzecz się naprawia a w tym czasie cztery rzeczy się psują.
Wrażenia
3,0
Silnik
zero dynamiki jazdy. Na mieście to nie wiadomo czy jechać na trójce przy wysokich obrotach i wyjącym silniku czy włączyć czwórke i jechać na obrotach przyblizonych do biegu jałowego
2,0
Skrzynia biegów
W 9 na 10 właczeń zgrzyta wsteczny. W zimie musi postać po odpaleniu silnika,żeby olej się zagrzał w przekładni,bo bez tego nie ma mowy o normalnej zmianie biegów.Skok lewarka bardzo długi.Skok sprzęgła tragedia,chyba z 20 cm,ale dobrze wysprzęgla.
3,0
Układ jezdny
Wprawdzie auto nie ma wspomagania,ale kierownica chodzi bardzo łatwo. Można kierować na zakrętach jedną ręką jak w autach ze wspomaganiem. W upalne dni autem sie jedzie jak poczciwą Nyska ,czy Żukiem,gdyz niesamowicie trzeszczy układ jezdny. Bardzo często trzeba smarować przednie sworznie,żeby owe trzeszczenie wyeliminować( pomaga na góra dwa dni :-)ŁAMIĄ SIĘ CZĘSTO SPRĘŻYNY ZAWIESZENIA!!
Komfort
4,0
Widoczność
W aucie wszystko co trzeba widać.W lusterkach wstecznych widać dużą przestrzeń z tyłu i boku auta.Niestety lusterka mają "martwy punkt" i trzeba się oglądnąć przy zmianie pasów,czy przypadkiem nie jedzie cos z boku.
3,0
Ergonomia
Trzeba się przyzwyczaić do "skodowskich" przycisków świateł,awaryjnych,haklogenów,tylnej szyby i przeciwmgłowych. Obsługa radia FATALNA!! trzeba wzrok oderwać z jezdni,żeby zobaczyć gdzie jest radio i wtedy zmienić stacjję,czy kasetę/CD. Długie światała w przełączniku migaczy-poprostu tragedia. Przełącznik tren wymieniałem 3 razy bo przy włączanie kierunkowskazów włączały się światła drogowe.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wogóle nie ma doprowadzenia wentylacji do tyłu kabiny. Z przodu przy niezbyt upalnym lecie wysarcza nam wiatraczek to z tyłu jest gorąco,ludzie po twarzach czerwoni jak buraki i nie ma czym oddychać.Ratuje uchylenie szyby to na autostradzie z kolei przyjemny wiaterek dostaje się do środka wraz z kilkudziesięcioma decyBelami. W zimi jak z przydu gorąco tak siedzącym z tyłu nie radzę ściągać kurtek przez najbliższe 20 km .
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam 182 i jako kierowca fotel mam wysuniety na maxa do tyłu.Wtedy pasażer za mną ma bardzo kiepsko(nogi rozkraczone).Żeby z tyłu dać fotelik dla dziecka to fotel przedni pasażera jest wysunięty bardzo do przodu i pasażer tez nie ma zbytnio komfortu. Ale jak na ta wielkośc auta to nie jest tak źle.
1,0
Wyciszenie
W tym aucie nie ma wyciszenia!!Silnik niesamowicie wyje.Powyżej 120 km/h ma się wrażenie jakby miał za chwilke wypaść z tego auta i z pasażerem trzeba głośniej rozmawiać.Z tyłu to trzeba się przybliżyć do przednich siedzeń,żeby usłyszeć co mówią z przodu.Po mieście jak wyżej wspomniałem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To auto na trasie mi paliło przy 120 km/h ok 7,4 litra. Jak na tak stary silnik(udoskonalony silnik Skody 120L) to nie ma tragedii w porównaniu z silnikami 1.3 innych aut w tym wielku to porażka. W zimie na trasach 10 km spalił 15 litrów-rekord.Po mieście 9-10 przy spokojnej jeździe w optymalnych warunkach
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanie auto i jakość nienajlepsza.Teraz auto w gorszych wersjach mozna kupić za 1500 zł ,ja mam wersję GLX za którą widziałem w auto giełdzie ,że trzeba zapłacić nawet 4000 zł to wogóle to auto tych pieniędzy nie jest warte.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prosta konstrukcja i wykończenia w środku mało co się psuje. Mam wersję GLX z czarnym wnętrzem i welurową tapicerką i nic się nie łamie,nie pęka. Wspomniane nagminne smarowanie sworzni. Czasami centralny nie poznaje swojego pilota.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na tak mały przebieg była serwisowana w ASO i lałem do silnika i przekładni jedne z droższych olei Mobil1. Auto odwdzęczyło mi się zgrzytającą skrzynia biegów,pękniętą głowicą i rozwaloną uszczelką(nigdy nie przeciążałem silnika i za szybko tez nie jeździłem). Przy stanie licznika 2000 km(ledwie kupiony) ścięło nity w sprzęgle i sprzęgło było całe do wymiany.Teraz znowu trzeba je wymienić. Auto garażowane,konserwowane ale korozja dobrała się do wszystkich drzwi i wymieniałem już tylną klapę,bo lało do bagażnika.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Favorit Hatchback 1.3 54KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
59,50 zł
9,8
l/100km
12,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Favorit Hatchback