Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Favorit Hatchback

Tremi, 15 lat temu
Silnik 1.3 54KM 40kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 238 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Favorit Hatchback 1.3 54KM 40kW 1991-1994 - Oceń swoje auto
3,69
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bardzo pojemny bagażnik po złożeniu lub wyjęciu siedzeń.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Po wymianie płynu hamulcowego zaciski z jednej strony złapały i tarły doprowadzając felgę do temperatury smażenia.
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów z czasem miała coraz więcej biegów w promocji (działały jak się im zachciało) po wymianie nie mam najmniejszych zastrzeżeń.
Karoseria : Miejscowo rdza łapie. Ale jak na 17-letnie auto wygląda kapitalnie.
4,0
Całokształt
Został zakupiony przed rokiem i był w średnio nieciekawym stanie. Po kolei remontowałem wszystko co mi przeszkadzało i w aktualnym stanie nie mam kompletnie nic do zarzucenia. Wszystkie usterki zostały zakupione razem z autem i nic nowego się nie pojawiło, widać niedbałość poprzedniego właściciela (traktowanie jako sztukę na sprzedaż).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 5-6 lat temu przeszedł kapitalny remont, przez ponad rok u poprzednika nie widział benzyny na oczy, bo pompka się rozleciała. Przez ten okres odpalał z gazu od 1 kopa bez żadnych zastrzeżeń. Po trasie wyciągnął max 145km/h przy spalaniu 9-10L/100km... po regulacji gazu jest dużo bardziej mułowaty ale spalanie spadło do 7-8L/100km. Aktualnie trochę cieknie.
3,0
Skrzynia biegów
Po poprzedniku skrzynia podziałała ok. 4miesięcy. Standardowo redukcja na II zgrzytała, kolejno wsteczny przypominał kierunkowskaz (działa / nie działa - zależało od humorku). Po wymianie skrzyni ze szrotu nie mam żadnych zastrzeżeń, no może czasem brakuje VI biegu :P
4,0
Układ jezdny
Bez wspomagania na początku ciężko się manewrowało, ale idzie się przyzwyczaić.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest świetna w każdym kierunku, belki względnie wąskie.
4,0
Ergonomia
Półeczki i schowek są całkiem wystarczające. Po wyjęciu siedzeń tylnych przeprowadziłem siebie i współlokatora z całorocznym bagażem z akademika, do tego 2 małe lodówki i połowa tyłu była jeszcze pusta, ogólnie autko bardzo pojemne. Minusem są nieotwierające się do końca szyby.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najlepszą wentylacją są otwarte okna, a w zimę trzeba chwilkę pojeździć zanim się trochę nagrzeje wnętrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo więcej miejsca dla wszystkich w porównaniu z innymi znacznie większymi autami. Pedały są stosunkowo szeroko rozstawione, więc po przyzwyczajeniu można bez problemu prowadzić w glanach bez obawy gazowania przy hamowaniu :P
3,0
Wyciszenie
Jest tu wiele zastrzeżeń. Silnik jest dość głośny, wystarczy podgłosić radio i problem z głowy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie zauważyłem wielkich różnic przy spalaniu między jazdą na trasie a w mieście, standardowo przed regulacją LPG trzymał się 9-11L/100km. Po regulacji na razie spadł do 7-8L/100km, spalanie benzyny nie monitorowałem bo służy tylko do odpalania. Ogólnie nigdy nie jeździłem oszczędnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak na pierwsze auto jest całkiem nieźle, po wydaniu 1500zł na zakup i 2500zł na remonty jestem pewien że nic mnie nie zaskoczy. Trochę mała moc i moment, ale nie trzeba być wszędzie pierwszym. A na dojazd do uczelni i małe przejażdżki po polsce spokojnie wystarczy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pompka paliwa, zamek w drzwiach kierowcy i w klapie bagażnika,
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
skrzynia biegów, hamulce(wszystko), sprzęgło z dociskiem, progi,

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Favorit Hatchback