Układ elektryczny
: rozrusznik chrzani się co chwile
Przeniesienie napędu
: przeguby, skrzynia biegów
3,0
Całokształt
Jak na samochód za 2000zł nie ma co narzekać. Ale trzeba do niego non stop dokładać.
Wrażenia
3,0
Silnik
Słaby, mułowaty, mało elastyczny na gazie, na benzynie trochę lepiej. Do jazdy po mieście wystarcza.
2,0
Skrzynia biegów
Masakra. Synchronizacja jedynki i dwójki ledwo działa, biegi często wchodzą ze zgrzytem. Częste wycieki ze skrzyni biegów.
3,0
Układ jezdny
Niesamowicie buja przy skręcaniu. Brak stabilizacji między przednimi kołami sprawia wrażenie, że samochód łamie się przy mocniejszym skręcie. Oryginalne gałki skody wytrzymały na razie 30 tys po polskich drogach. Przy przebiegu powyżej 200 000 zaczynają siadać przeguby.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń, wsteczne lusterko mogłoby być większe.
3,0
Ergonomia
Przełączniki są na swoim miejscu, siedzi się wygodnie jak na 18 letni samochód, ale dupa boli po dłuższej podróży.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wiatrak od wentylacji wydaje różne dziwne dźwięki. W zimie zanim odparują szyby można dojechać do pracy. Ogrzewanie zaczyna działać po kilku kilometrach. Przy mniejszych upałach dmucha wystarczająco.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla 2 osób w sam raz. Można przewieżć w środku rower ale po zamontowaniu butli z gazem w bagażniku zmieści się tylko trójkąt i gaśnica.
1,0
Wyciszenie
Wszytko trzeszczy, trzaska, szumi, klapa hałasuje na większych wybojach. Masakra.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa 7,5 litra gazu, miasto 10. W zimie trzeba do tego doliczyć jeszcze jakiś litr wachy na 100km. Części tanie, jeśli używa się gównianych zamienników. Ogólnie najwięcej kasy idzie na naprawy, na paliwo grosze.
3,0
Stosunek jakość/cena
za tą cenę nie ma co wymagać.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest zawodny, może zawieść w najmniej oczekiwanym momencie. Chwile spędzone na poboczu z łapami całymi w smarze to częste przeżycie. Najczęściej chrzanią się pierdoły, gł. elektryka.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic bardzo poważnego mi się nie zepsuło, ale dużo podzespołów daje znać o konieczności wymiany. Czytaj: sprzęgło, przeguby, uszczelki w silniku, rozrusznik, alternator, wieniec na kole zamachowym itd.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 54KM 40kW
[l/100km]