Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Favorit Hatchback

Hopar, 16 lat temu
Silnik 1.3 54KM 40kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 105 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Favorit Hatchback 1.3 54KM 40kW 1991-1994 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niezawodnosć. Moja skodz dziś(po mieśiecznym postoju pod blokiem i kilkudniewnych mrozach) odpaliła do strzału tak ja gdybym jezdził nią jeszcze wczoraj.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Karesoria jest bardzo podatna na korozje
Układ hamulcowy : Zapiekają sie cylinderki hamulcowe
4,0
Całokształt
Skoda Favorit jest doskonałym samochodem dla osoby rozpoczynającej swoja przygodę z motoryzacją. Cena zakupu jest porównywalna do cen Maluchów i waha się w granicach 1000-2000zł, przy czym za 2tys. można bez większych trudów znaleźć samochód w dobrym stanie z instalacja LPG, nie wymagający wkładu finansowego, ale w porównaniu do malczana Skoda jest pełnowymiarowym samochodem, na którym możną nauczyć się jeździć i parkować, a w razie gdy się przydarzy stłuczka części zamienne są dostępne i wyjątkowo tanie(Nowy błotnik ok 60zł, maska ok. 120zł, reflektor od 20 zł).
Wrażenia
3,0
Silnik
Dosyć niska kultura pracy silnika, Słabe osiągi
3,0
Skrzynia biegów
Mało precyzyjna, czasem jest problem z wrzuceniem wstecznego biegu.
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe zawieszenie, dobrze radzi sobie z nierównościami zarówno poprzecznymi jak i wzdłużnymi
Komfort
5,0
Widoczność
Duże okna i cienkie słupki sprawiają że masz doskonałą widoczność na każdą stronę
2,0
Ergonomia
niektóre przyciski i nawiewy nie widać za kierownicą, Brak zegara w standardzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie bardzo szybko można rozgrzać kabinę, w ciepła pogodę, jeśli układ wentylacji jest sprawny a samochód rusza się klima właściwie nie jest potrzebna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo przestrzenne wnętrze, ale kosztem małego bagaznika.
2,0
Wyciszenie
W kabinie bardzo głośno, dobrze słychać silnik zarówno jak i powietrze opływające karoserię
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tankując benzynę za 30 zł, można spokojnie przejechać 100-120 km, przy stosunku miasto/trasa 20/80. Poza stosunkowo wysokim spalaniem, utrzymanie jest bardzo tanie. Zestaw szczenek na tył to koszt 30 zł, rozrząd(Kola zębate zamiennik+łańcuch oryginał) ok 60zł,
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
prosta budowa silnika i zawieszenia sprawianą że po prostu niema tam czemu się psuć. zaraz po zakupie wyregulowałem gaźnik, po 7 mieścinach i ok 14 tyś. km użytkowania wymieniłem końcówkę drążka kierowniczego, czujnik poziomu paliwa i uszczelkę rury wydechowej i szczenki. Chyba tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak takich usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Favorit Hatchback 1.3 54KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
59,50 zł
9,8
l/100km
12,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Favorit Hatchback