Inne
: Niezawodnosć. Moja skodz dziś(po mieśiecznym postoju pod blokiem i kilkudniewnych mrozach) odpaliła do strzału tak ja gdybym jezdził nią jeszcze wczoraj.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Karesoria jest bardzo podatna na korozje
Układ hamulcowy
: Zapiekają sie cylinderki hamulcowe
4,0
Całokształt
Skoda Favorit jest doskonałym samochodem dla osoby rozpoczynającej swoja przygodę z motoryzacją. Cena zakupu jest porównywalna do cen Maluchów i waha się w granicach 1000-2000zł, przy czym za 2tys. można bez większych trudów znaleźć samochód w dobrym stanie z instalacja LPG, nie wymagający wkładu finansowego, ale w porównaniu do malczana Skoda jest pełnowymiarowym samochodem, na którym możną nauczyć się jeździć i parkować, a w razie gdy się przydarzy stłuczka części zamienne są dostępne i wyjątkowo tanie(Nowy błotnik ok 60zł, maska ok. 120zł, reflektor od 20 zł).
Wrażenia
3,0
Silnik
Dosyć niska kultura pracy silnika, Słabe osiągi
3,0
Skrzynia biegów
Mało precyzyjna, czasem jest problem z wrzuceniem wstecznego biegu.
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe zawieszenie, dobrze radzi sobie z nierównościami zarówno poprzecznymi jak i wzdłużnymi
Komfort
5,0
Widoczność
Duże okna i cienkie słupki sprawiają że masz doskonałą widoczność na każdą stronę
2,0
Ergonomia
niektóre przyciski i nawiewy nie widać za kierownicą, Brak zegara w standardzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie bardzo szybko można rozgrzać kabinę, w ciepła pogodę, jeśli układ wentylacji jest sprawny a samochód rusza się klima właściwie nie jest potrzebna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo przestrzenne wnętrze, ale kosztem małego bagaznika.
2,0
Wyciszenie
W kabinie bardzo głośno, dobrze słychać silnik zarówno jak i powietrze opływające karoserię
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tankując benzynę za 30 zł, można spokojnie przejechać 100-120 km, przy stosunku miasto/trasa 20/80. Poza stosunkowo wysokim spalaniem, utrzymanie jest bardzo tanie. Zestaw szczenek na tył to koszt 30 zł, rozrząd(Kola zębate zamiennik+łańcuch oryginał) ok 60zł,
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
prosta budowa silnika i zawieszenia sprawianą że po prostu niema tam czemu się psuć. zaraz po zakupie wyregulowałem gaźnik, po 7 mieścinach i ok 14 tyś. km użytkowania wymieniłem końcówkę drążka kierowniczego, czujnik poziomu paliwa i uszczelkę rury wydechowej i szczenki. Chyba tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak takich usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 54KM 40kW
[l/100km]