Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia III Kombi

Piotr, 6 lat temu
Silnik 1.2 TSI 110KM 81kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Fabia III Kombi 1.2 TSI 110KM 81kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,64
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Rewelacyjnie wycenione auto, wygodne, pakowne, z bogatym wyposażeniem w bardzo przystępnej cenie. Do tego pakiet darmowych przeglądów na 4 lata i możliwość przedłużenia gwarancji na taki sam okres. Dla wszystkich cech Fabii III przy cenie poniżej 60000 zł nie ma konkurencji. Zdecydowanie polecam to auto zwłaszcza młodym rodzinom, poruszającym się zarówno po mieście, jak i w dłuższych trasach. Ocena po przejechaniu 30 000 km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, moc w zupełności wystarczająca do codziennej jazdy zarówno w mieście, jak i w trasie. Przy wyprzedzaniu przydałby się trochę większy moment obrotowy, ale z tym "zawsze" może być lepiej. Po zakupie zaskoczył mnie brak wygłuszenia maski, jednak szybko okazało się, że jest po prostu zbędnym. Silnik szybko się rozgrzewa, na biegu jałowym praktycznie go nie słychać. W aucie można swobodnie rozmawiać nawet przy prędkościach autostradowych.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze zestopniowana, biegi wchodzą precyzyjnie, nic nie haczy. Na 6 biegu można spokojnie jeździć 70 km/h, co wyraźnie obniża spalanie.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny dość precyzyjny, nie ma problemu z wyczuciem auta. Zawieszenie dość twarde, ale to typowe dla Skód, dobrze się prowadzi. Samochód bardzo zwrotny.
4,0
Karoseria
Po 30000 km na karoserii pod słońce widać drobne ryski od myjni (tylko i wyłącznie bezdotykowej), ale to typowe dla współczesnych lakierów. Poza tym bez uwag.
Komfort
5,0
Widoczność
Stosunkowo nisko usytuowana górna krawędź szyby czołowej utrudnia czasem obserwowanie świateł. Poza tym widoczność świetna we wszystkich kierunkach.
5,0
Ergonomia
Jak to w Skodach, wszystkie przyciski rozmieszczone intuicyjnie, pod ręką, dostępne bez niepotrzebnej pracy ciałem. Przedni podłokietnik utrudnia zapięcie pasów, poza tym jest bardzo funkcjonalny. Bagażnik jak na ten segment auta bardzo duży, sporo większy od wielu crossoverów. Z tyłu brak elektrycznych szyb, ale tę decyzję podjąłem świadomie, bo i tak praktycznie się ich nie opuszcza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam Climatronic i jestem bardzo zadowolony. Auto zarówno szybko nagrzewa się zimą, jak i schładza latem. Nie ma problemu z utrzymaniem pożądanej temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na segment auta rewelacja. Mam 184 cm, ilości miejsca z przodu jest w zupełności wystarczająca, z tyłu przy moim ustawieniu fotela kierowcy nie dotykam kolanami oparcia. Tylna kanapa nie jest zbyt szeroka, więc jazda w 5 osób na dłuższych dystansach nie należy do komfortowych.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie drzwi mogłoby być lepsze, na mokrej na wierzchni słychać opony na asfalcie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam auto 4-letnim pakietem serwisowym w cenie i 4-letnią gwarancją, więc na razie interesuje mnie tylko tankowanie i wymiana oleju. Olej dlatego, że pakiet serwisowy dotyczy obsługi co 30000 km, co raczej się nie sprawdza i nie jest zdrowym dla silnika. Po pierwszych 18000 km była potrzebna dolewka oleju. Od tego czasu olej wymieniam co 15000 km, czyli co drugą wymianę robię na swój koszt - w ASO ok. 350 zł. Spalanie rewelacyjne, w mieście ok. 7-7,5l (cały czas jeżdżę z włączoną klimatyzacją), przy prędkościach autostradowych podobnie, w trasie bez problemu można zejść poniżej 5l. Opony z najwyższej półki można kupić za ok. 200 zł za sztukę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno znaleźć lepszy stosunek jakości do ceny. Auto w najbogatszej wersji Style, z Climatronic, tempomatem, ogrzewaniem przednich foteli i systemem audio z 8 głośnikami kosztowało 56000 zł. Za tę kwotę otrzymujemy nowocześnie wyglądający samochód ze wszystkim, co potrzebne jest do codziennej eksploatacji. Rozważałem różne auta, ale w żadnej marce nie znalazłem tak bogatego wyposażenia w przystępnej cenie i z pakietem serwisowym.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu niestety jestem rozczarowany, pomimo powyższych pozytywnych opinii niestety nie może być idealnie. Na przestrzeni 30000 km mam już wymienioną kierownicę (pojawiły się przetarcia, podobno typowe dla okresu, w którym kupowałem), dźwignię hamulca ręcznego (odpadł przycisk, skóra się odkleiła) i klamkę wewnętrzną (był pęcherz powietrza pod lakierem). To są drobiazgi, ale za dużo ich jak na nowe auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory nic się nie dzieje, a jeśli się stanie mam 4 lata gwarancji do przebiegu 60000 km (dopłaciłem za to 700 zł).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Fabia III Kombi 1.2 TSI 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Fabia III Kombi