Auto kupione we wrześniu 2016 roku. Przy wyborze rozważany był rapid, albo fabia combi, ale wybór padł na fabię, ponieważ przy moim wzroście (197cm) więcej miejsca na nogi miałem w fabii.
Silnik bardzo dynamiczny z zestawieniem z 6 biegową skrzynią spisuje się bardzo dobrze. Bagażnik jak na moje potrzeby wystarczający.
Na austostradzie przy prędkości 140-150 robi się głośno.
Po przejechaniu 14k km nie odnotowano żadnych usterek technicznym.
Kierownica b. łatwo się rysuje podczas wsiadania. Plastiki w kokpicie twarde(w fabii I generacji po lifcie nie były tak twarde). Zawieszenie twardsze w porównaniu od I i II generacji. Reszta opisu w poszczególnych "działach"
Wrażenia
4,0
Silnik
1.2 TSI 110 km na codzien daje rade, wyprzedzanie nie sprawia większych utrudnień, jednak przy pełnym obciążeniu(3 osoby + bagaże) czułbym się lepiej, gdyby auto miało troche więcej mocy. Niestety grupa VW nie oferuje 1.4 TSI 125 km w tym segmencie, a szkoda.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu. Niektórym kierowcom może przeszkadzać ilość przełożeń w mieście( 6 można wrzucić w okolicy 80km/h). Przy kolejnym zakupie zastanowiłbym się dłużej nad skrzynią DSG.
4,0
Układ jezdny
Nie przechyla się w zakrętach. Dość sztywny. Zawieszenie twarde(jeżdżę na 16 calowych felgach, a zimą na 15 calowych)
Komfort
5,0
Widoczność
Nic nie ogranicza. Lusterka zewnętrzne duże, wewnętrzne fotochromatyczne.
4,0
Ergonomia
Dużo schowków w drzwiach, w fotelu kierowcy, pod fotelem pasażera miejsce na parasol, ale czegoś mi brakuje, dlatego tylko 4.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą szybko grzeje, a latem szybko chłodzi. Poza tym ogrzewanie foteli super dodatek, podczas zimy codziennie używam tego dobrodziejstwa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja, jednak tylna kanapa skierowana jest raczej do osób o niskim wzroście ew dzieci. Komfortowo tym autem sie jedzie w 3 osoby, ale jak będzie potrzeba wyjechać w krótką trasę w 4, albo nawet w 5 to też da radę, jednak nie będzie już tak komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Przy 140 zaczyna się hałas, bo silnik wchodzi w 3k obrotów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co tylko jedynymi kosztami była wymiana oleju i filtrów. Spalanie akceptowalne. Tak jak już wiele osób pisało ten silnik potrafi być ekonomiczny, ale przy ostrym traktowaniu może spalanie skoczyć nawet do 10 litów/setkę
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 60k otrzymałem samochód taki jaki chciałem. Część plastików mogłaby być miększa, ale cóż coś za coś. Poza tym
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odejmuje punkt, za rysującą się kierownicę. Jeździłem różnymi autami, ale tak łatwo rysującej sie kierownicy nie spotkałem jeszcze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i oby tak zostało do sprzedaży auta.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 110KM 81kW
[l/100km]