Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia III Kombi

Jacek, 1 miesiąc temu
Silnik 1.0 TSI 95KM 70kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 143 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Fabia III Kombi 1.0 TSI 95KM 70kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
3,79
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Auto budzące mieszane uczucia. Z jednej strony za stosunkowo niewielkie pieniądze (poniżej 30 tys zł) możemy dostać auto 5-6 letnie z dość dynamicznym silnikiem spełniającym normę euro6, z praktycznym nadwoziem idealnym wręcz dla 4 osobowej rodziny, z drugiej strony ten pojazd w wielu kategoriach przegrywa porównanie z wyeksploatowanym fordem focusem 1,6 z 1998 r którego do tej pory używałem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik straszny pod względem kultury pracy. Wiedziałem że to 3 cylindry i nie pracuje aksamitnie jak v8 w lexusie ale kiedy usłyszałem go pierwszy raz to pomyślałem że za chwilę się rozleci, brzmiał jak kilo gwoździ w pracującej pralce. On dobrze brzmi kiedy go nie słychać a nie słychać gdy jedziesz ze stałą prędkością do 100 km/h i gdy nie przyśpieszasz. Plus jest taki że w tym nadwoziu potrafi być bardzo dynamiczny, szybko się wkręca na wysokie obroty, na 2 biegu można pocisnąć 100km/h a na 3 biegu 140km/h. Bez wysiłku i naprawdę dość szybko rozpędził się do 180km/h. Oszczędny do 100 km/h. Jak się chce i umie to faktycznie może spalić 4l/100km (powtarzam, trzeba umieć jeździć oszczędnie a dwa że muszą być odpowiednie warunki na drodze to znaczy stała prędkość, płynny ruch) Jak chcesz jeździć po mieście, do pracy 3 km tam i powrót to wynik bliżej 10l/100.
2,0
Skrzynia biegów
Tu przegrywa definitywnie z focusem. Ciężko wchodzi wsteczny (czasem zgrzytnie), ciężko wchodzi 1 i 2 bieg. Za to są fajne długie przełożenia, to mi się podoba.
2,0
Układ jezdny
Tu też przegrywa z focusem. Fabia to wóz drabiniasty. To się nadaje tylko do jazdy na wprost. W zakrętach bardzo się przechyla, mało stabilne przy szybszej jeździe i bocznym wietrze. Z plusów to dość wysoko zawieszony samochód z prostym (łatwym i tanim w naprawach) zawieszeniem. W focusie z tyłu jest wielowahacz czyli 4 wahacze na koło !!! plus ustawianie zbieżności na obu osiach. w fabi zbieżność kół ustawia się tylko z przodu a z tyłu jest belka prawie jak w golfie II. Coś za coś.
5,0
Karoseria
Karoseria bardzo estetyczna, ładna linia bez udziwnień, uważam że kombi jest bardziej proporcjonalne niż krótsza wersja. Lakier u mnie porysowany ale to auto z firmy więc można powiedzieć że przeszło poligon. Ważne że nigdzie nie ma rdzy i nie zanosi się żeby coś miało szybko wyjść,
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność super
5,0
Ergonomia
Ergonomia super, proste auto więc każdy je ogarnie. Na plus łatwość wsiadania i wysiadania (nie trzeba kucać żeby usiąść) fotele są dość wysokie za to niewygodne w dłuższe trasy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszystko ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu fabia jest mocnym graczem. W aucie segmentu B jest miejsce dla 4 facetów o wzroście 185 cm plus bagażnik 500l. facet o wzroście 2 m też się zmieści i z przodu i z tyłu, problem się pojawi jak 2 metrowiec usiądzie za 2 metrowcem (wiadomo o co chodzi). Małe auto z wielkim wnętrzem.
1,0
Wyciszenie
W tym aucie nie ma wyciszenia dlatego można upajać się gwoździami w pralce i jeździć dynamicznie ze względu na wagę auta (jedyne 1096kg). Znowu coś za coś
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj znak zapytania. Z jednej strony taniutkie części zawieszenia z drugiej strony silnik TSI ma swoje wymagania serwisowe. Ogólnie raczej na plus. Prosty rozrząd na pasku (wymiana co 210 tys km a legenda mówi że niektórzy przejechali bez wymiany grubo ponad 300 tys) To możliwe bo pasek jest wzmocniony kewlarem a drugi powód że pompa wody ma swój własny pasek i znajduje się po drugiej stronie silnika niż rozrząd. Nowa turbina coś około 2 tys, regenerowana 1200zł itd. Drożej niż wolnossących silnikach sprzed 20 lat ale ciągle do przyjęcia. Silnik jak go ktoś przez głupotę nie zniszczy wytrzyma 350 tys km a przy odrobinie troski dużo więcej. Ja kupiłem niespodziankę z przebiegiem 140 tys więc jeszcze nie wiem czy poprzedni użytkownik był głupi i mam pecha czy troszczył się o skodę prawie jak o teściową i zakupiłem igłę :)
3,0
Stosunek jakość/cena
Jedno z tańszych aut z tego rocznika.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie licząc dającego nadzieje silnika tsi to tu nie bardzo ma się co psuć. A nawet jesli silnik padnie to waży 93 kg. Każdy normalny chłop sam jest go w stanie wyciągnąć i włożyć inną używkę. A silnik jest montowany w 14 modelach samochodów więc będzie z czego wybierać :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
miało być tanio i jest tanio. Chcesz taniej to kup fabie z silnikiem mpi. tu nie ma opcji poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Fabia III Kombi