Posiadam samochód z 2019 roku z silnikiem 1.0, który od nowości przejechał już 310,000 km. W tym czasie pojazd nie sprawił żadnych problemów – jedynymi wymianami były klocki hamulcowe i olej. Posiadam wersję Ambition z reflektorami Bi-LED, które są świetnej jakości. Wiązka światła jest bardzo dobrze ukierunkowana, mocna, co zapewnia doskonałą widoczność. Dodatkowo system automatycznego przygaszania świateł drogowych działa bez zarzutu.
Wnętrze pojazdu sprawia wrażenie solidnie wykonanej konstrukcji – mimo takiego przebiegu nic nie skrzypi ani nie trzeszczy. Materiały użyte w kabinie również trzymają wysoki poziom i nie zdradzają większych oznak zużycia. Z technicznego punktu widzenia zawieszenie oraz układ kierowniczy zostały bardzo dobrze dopracowane. Samochód prowadzi się pewnie i przewidywalnie, bez nadmiernych przechyłów w zakrętach. Zawieszenie jest sprężyste, a jednocześnie dostarcza dużo informacji o nawierzchni. Co więcej, eksploatacja pojazdu jest naprawdę tania – na przykład wahacze renomowanych marek to groszowe sprawy.
Ciekawym rozwiązaniem są wloty chłodzenia hamulców, przypominające te w bardziej sportowych autach, a lekkie i wytrzymałe aluminiowe felgi to kolejny atut. System ASR wielokrotnie uratował mnie w trudnych zimowych warunkach, pozwalając bez problemu wyjechać nawet z dużych zasp śniegu. Klimatyzacja działa świetnie, a jej włączenie nie wpływa znacząco na moc silnika. Hamulce natomiast to prawdziwa żyleta.
Silnik to doskonale dopracowana jednostka 3 cylindrowa, świetnie wyważona i elastyczna – dobrze reaguje już od 1200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny dość nisko, ale co warto podkreślić, silnik uzyskuje 110 Nm z litra pojemności, bez użycia sprężarki. Konstrukcja głowicy, zintegrowanej z kolektorem wydechowym, przez który przepływa płyn chłodniczy, pozwala na bardzo szybkie nagrzewanie się silnika.
WArto zaznaczy, że jak większość wolnossąkow silnik wymaga dobrego paliwa i sprawnego układu chłodzenia. W moim przypadku aby uniknąć ewentualnych problemów wymieniam chłodnicę tak mniej eiwcej co 100 tys. km. Takie podejście znacznie zmniejszyło ryzyko wystąpienia niedogodności. Latem korzystam z wentylatorow klimatyzacji zeby chlodzic komore silnika.
Jeśli chodzi o spalanie to realnie wynosi 6 l/100 km gazu przy spokojnej jeździe prawym pasem. Na autostradzie przy prędkości 140 km/h zużycie wzrasta do 7,8 l/100 km. W mieście przy dynamicznej jeździe można liczyć na podobny wynik.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 MPI 75KM 55kW
[l/100km]