Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia II Kombi Facelifting

Rafał S., 8 lat temu
Silnik 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 102 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
3,54
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik całkiem dynamiczny jak na tą klase auta. Zdecydowanie wystarczający do poruszania się sprawnie po mieście a nawet w trasie. Na pewno ruchu nie tamuje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Awaria pompy wody (wyciek), awaria alternatora, zawór/czujnik EGR
Zawieszenie : Wybite sworznie na przedniej osi
4,0
Całokształt
Całkiem fajne auto. wygodne dla rodziny 2+2. Duży bagażnik. Silnik nie tak oszczędny jak deklaruje producent. Trochę awarii osprzętu silnika. Jakbym szukał auta dla żony to pewnie poważnie poszukałbym czegoś podobnego. Tym bardziej że łątwo można podnieść moc silnika.
Wrażenia
3,0
Silnik
Z plusów to na pewno dynamika. Jak na tą klasę auta, samochód całkiem dynamiczny. Jeśli chodzi o dynamikę, to mam wrażenie, że jeździło mi się lepiej niż Focusem z benzynowym 1.6 100KM. Na pewno Skoda ze swoimi 90KM miałą więcej mocy na autostradzie. Tam gdzie Focus już się kończył skoda jeszcze spokojnie przyspieszała. Także moment obrotowy diesla robi swoje. Z minusów to niestety usterki. Cieknąca pompa wody. Uszkodzony alternator. Problemy z EGR. Auto co jakiś czas mryga kontrolkami silnika i świec żarowych. Uruchamia się w trybie awaryjnym (jazda bez turbo). Wymiana/czyszczenie zaworu/czujnika EGR na trochę rozwiązywała problem. Przy jeździ emiejskiej na krótkich odcinkach, już po tygodniu zapalała się lampka filtra DPF. Przejażdzka po trasie około 20km rozwiązywaa problem. Także jak ktoś jeździ typowo po mieście krótkie odcinki (do 5-10km za jednym razem) to raczej trzeba innego silnika poszukać.
4,0
Skrzynia biegów
Tu właściwie bez zastrzeżeń. Precyzyjna. Może przydałby się 6 bieg w dłuższej trasie, ale... to chyba nie ta klasa auta.
4,0
Układ jezdny
Super. Mi się świetnie jeździło. Bardzo dobry balans auta, łatwo wyczuć auto w szybkich zakrętach. Łatwo prowadzić na granicy przyczepności. To nie sportowe auto - wiadomo, ale mimo wszystko dosyć fajnie się prowadzi. Dużoo wcześniej auto daje znać że traci przyczepność. Ogólnie, nie jednego potrafi zdziwić tym co ptrafi. Stosunkowo niska masa robi swoje. Z minusów, to poprzez proporcje nadwozia typu kombi, auto dosyć gwałtownie potrafi się bujnąć przy uderzeniu bocznego iwatru.
Komfort
4,0
Widoczność
Chyba nie ma się do czego przyczepic. Zarówno mi jak i żonie swietnie się manewrowało.
4,0
Ergonomia
Duży bagażnik o regularnych kształtach i pojemności 500 litrów..., nie jedno auto wyższego segmentu, mogłoby brać przykłąd. Nie ma problemu z zapakowaniem ładunku. Wchodzi pralka, szafki, wózki dziecięce to się wrzuca z rozpędu. Przy dołożeniu boxa dachowego spokojnie rodzina 2+2 lub 2+3 pojedzie na większe wakacje. Słabe fotele na dłuższą metę. Na trasie do 1h są OK.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto po 4 latach ma problemy z wilgocią. Nie wiem w czym leży problem, ale jesień - zima to walka z rosieniem szyb od środka. Mimo że próbowałem walczyć z tym, w lato dokładnie wyszuszyłem, niby nigdzie nci nei cieknie... to efekt średni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam zastrzeżenie do wyprofilowania środkowej konsoli przy nogach kierowcy. Akurat deska rozdzielcza na wysokości moich kolan przeszkadza przy dłuższej trasie. Po kilku godzinach jazdy boli kolano od stykania się wiecznie z deską rozdzielczą.
3,0
Wyciszenie
Szału nie ma, ale... jak na tą klasę, chyba nie ma co narzekać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie na przestrzeni 100 tryś km wyszło mi 6,54. Srednio dynamiczna jazda. Raczej nie duszę auta do oporu ale też jak ślimak nie jeźdzę. Ogólnie daleki to wynik chyba od obietnic producenta. Strae 1.9TDI jest zdecydowanie oszczędniejsze. Nawet na autostradzie, miałem nie lada problem z zejściem poniżej 5 litrów. WYmagało to stałej jazdy 120-130 km/h. Jazda z GPSa 140km/h powodowała spalanie już raczej bliżej 6 litrów. Poza tym kilka kosztownych awarii. Nowy alternator, Nowa pompa wody. Wymiana sworzni z geometrią. Walka z EGR. W ASO (auto flotowe) rachunki były na kilka tyś PLN (pytałem o koszty jakby auto było po gwarancji)
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto w tej konfiguracji nowe w salonie to był koszt sporo ponad 60 tys PLN. Jak dla mnnie, wolałbym ubożej wyposażony kompakt typu Astra/Focus...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
właściwie fdrobnych usterek nie odnotowałem.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa wody, alternator, sworznie, EGR. Regularnie auto pracuje w trybie awaryjnym. Zazwyczaj zgasznie i uruchomienie auta ponownie rozwiązuje problem. Zarówno działania ASO jak i nieautoryzowanego serwisu nie usunęły problemu trwale. Pomagało na jakiś czas.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Fabia II Kombi Facelifting