Samochód służbowy. Nic nadzwyczajnego - klima i elektryczne szyby. autko całkiem przyjemnie się toczy po drodze i jest w miarę ekonomiczne. W porównaniu z prywatnym poprzednikiem (Octavia I 110 KM) wypada trochę blado. Ale koszty użytkowania rewelacyjne - auto służbowe obsługiwane przez flotę :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik miał zastąpić 1.9 TDI, ale trochę mu do niego brakuje. Jest w miarę cichy, jak na diesla, ale 75 KM to trochę mało do jazdy w trasie. Nie jeździłem mocniejszymi wersjami. W lecie wyprzedzanie bez klimy :-)
4,0
Skrzynia biegów
dość precyzyjna, chociaż po 70 tyś zaczynają się problemy z "wycelowaniem" w 5
4,0
Układ jezdny
niby twardy ale w zakrętach nieco się wychyla. Fabia jest wąska i długa, a przez to bardzo wrażliwa na podmuchy bocznego wiatru - jak się wypadnie zza ekranów wyciszających można przypadkiem zmienić pas. Kapcie 185/60/14
Komfort
4,0
Widoczność
Krótka - niska przednia szyba. Trzeba stawać trochę dalej od skrzyżowania, żeby widzieć górny sygnalizator. Boczne słupki szerokie, ale to chyba w większości samochodów. Boczne lusterka rewelacja, u mnie tylko brakowało ogrzewania i regulacji elektrycznej
4,0
Ergonomia
Mało schowków i dość ciasno. Denerwujące gniazdko zapalniczki na tunelu środkowym - kupa kabli do CB i telefonu
REWELACYJNE oświetlenie tylnej kanapy - Lampka w suficie. Na trasy z dzieckiem nie ma nic lepszego. Z tyłu swieci a kierowcy nie przeszkadza
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie dość szybko się nagrzewa, chyba wspomaganie elektryczne. Klima taka jak lubię nie za mocna i żadnego kataru
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciasno, prawe kolano na konsoli środkowej co w dłuższej trasie jest mało przyjemne. Z tyłu jeszcze nie jechałem...
5,0
Wyciszenie
Do 120 idealnie, 140 nie do wytrzymania silnik wyje lusterka szumią.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
SŁUŻBOWE :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Plastik, paskudne radio, brak głośników z tyłu, ale jedzie do przodu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, spalona żarówka przednia po 2 latach, wytarty dywanik pod nogą od gazu
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
I tu niestety słabo. Po 50 tyś zaczął uciekać płyn chłodzący. Serwis nic nie znalazł na przeglądzie po 60 tyś. Przegląd przy 75 tys i wymiana pompy wody (jeszcze na gwarancji). 105 tyś jadę na przegląd, a tu do wymiany pompa paliwa (drugi przypadek w mojej firmie), pasek rozrządu i wieloklinowy. Dobrze, że służbowe
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI CR DPF 75KM 55kW
[l/100km]