Silnik
: Spodziewałem się gorszych osiągów i większego spalania.
4,0
Całokształt
niezły samochód za rozsądne pieniądze - w tej klasie nic lepszego nie znalazłem. Cudów nie ma, ale ich nie oczekiwałem, poważnych mankamentów też nie, więc na chwilę obecną jestem po prostu zadowolony.
Wrażenia
4,0
Silnik
W porównaniu do mojego poprzedniego wozu - niebo a ziemia, choć oczywiście 85 kucy wyścigówki z fabuli nie robi... Ważne, że samochód chętnie wchodzi na obroty, nie zamula i pozwala w miarę bezpiecznie wyprzedzać inne pojazdy. Na duży plus średnie spalanie (pomiędzy 5.7 a 6.3, 80% trasa).
4,0
Skrzynia biegów
robi to co do niej należy, drążek zmiany w dobrym miejscu, sporadycznie haczy przy wrzucaniu wstecznego. W trasie brakuje szóstego biegu.
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo pewnie, mimo, że jest dosyć wąski nie odczuwam mocno bocznych podmuchów. Dobrze dostrojony układ kierowniczy, sensowne wspomaganie - pomaga, układ kierowniczy dobrze przekazuje info z drogi. Jedyny minus to stuki z przedniej części przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające.
Komfort
4,0
Widoczność
Przy regulacji fotela siedzę dosyć wysoko, co przy moim wzroście (190 cm) powoduje, że drogę widać świetnie. Trochę przeszkadzają słupki "A". Lusterka duże, tylna szyba też. Na olbrzymi plus czujniki cofania połączone z wyświetlaczem (włącza się przy cofaniu zamiast radia) - przy rozpracowaniu "kreseczek i dźwięku pozwala parkować praktycznie na centymetry.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, intuicyjnie połapałem wskaźniki i przyciski w zasadzie po kilku dniach. Jedynie z przeciwmgielnymi trochę powalczyłem :) Spasowanie materiałów ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie auto nagrzewa się szybko, latem równie szybko chłodzi (klima). Co więcej potrzeba? Sprawnie i szybko odparowuje szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chyba rekordzistka w swojej klasie aut. Bardzo dużo miejsca i dla kierowcy (regulacja fotela i kierownicy w dwóch poziomach) i dla pasażerów, liczne schowki (w tym dwa zamykane przed pasażerem), miejsca na telefon, kubki, drobiazgi. Pojemność bagażnika to rewelacja, obok siebie wchodzą dwie duże walizki. Duży plus za roletę bagażnika - zwija się po lekkim naciśnięciu, z powrotem jedzie "w szynach" i nie ma potrzeby kombinowania, szukania zaczepów itp. Do tego boczne kieszonki, haczyki.
4,0
Wyciszenie
Na zimówkach w miarę cicho do 120 - 130, na letnich (Continentale) można śmiało dorzucić jeszcze 10 km. Trochę wkurzający warkot silnika na postoju i słyszalne zawieszenie na wybojach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwa bierze mało, części tanie i mnóstwo zamienników, choć na razie na szczęście niepotrzebne za wyjątkiem filtrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niby to tylko Skoda, ale za te pieniądze nic lepszego nie dostałbym. Zastanawiałem się jeszcze nad Clio, ale przy podobnej cenie przegrało dużo ciaśniejszym wnętrzem i nad Ibizą - ale ta z kolei była minimalnie droższa.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z tylną wycieraczką - rdzewieje na potęgę (po niecałych dwóch latach!), "zgubiła" zatrzask mocujący pióro. Głośne klocki i tarcze - szczególnie w zimie - szybko łapią nalot.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez problemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 85KM 63kW
[l/100km]