Silnik
: Słyszałem że jest niezawodny, ale przy tym silniku nie trzeba nic robić. Odrobinę "pije" olej, ale przy wymianie raz w roku (ew. 25 tyś. km) spokojnie można do kolejnej wymiany jeździć.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: stuki zawieszenia
Inne
: kompresor klimatyzacji
4,0
Całokształt
Bardzo przyzwoite autko za w miarę rozsądną cenę. Kombiak w sam raz dla rodziny 2+2. Spory bagażnik, sporo miejsca w środku. Ergonomia na najwyższym poziomie, silnik niezniszczalny. Brakuje 6-go biegu.
Niestety bardzo słabe wyciszenie, przy wyższych prędkościach jest po prostu za głośno.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie ma szału jeśli chodzi o osiągi, nie jest najcichszy, ale bezawaryjny. Nic, żadnego problemu do tej pory. Te silniki lubią olej, raz w roku 0,5 litra można dolać.
5,0
Skrzynia biegów
Cicha, precyzyjna, chodzi lekko i bez zgrzytów. Przydał by się 6-ty bieg, ale to nie z tym silnikiem.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie, ale nie jest to rajdówka. Dobrze tłumi nierówności, ciche...
UWAGA: Powyższe nie dotyczy nierówności poprzecznych, z nimi auto sobie nie radzi, głośno i nieprzyjemnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie można narzekać, widoczność dobra we wszystkich kierunkach. Jedyny mankament to przednie słupki typu A, są dość grube i tak ustawione, że potrafią zasłonić pieszego na pasach, trzeba się przyzwyczaić i machać głową
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i pod ręką, bardzo po niemiecku. Przyciski rozmieszczone bardzo intuicyjnie. Trzy miejsca na kubki (2 z przodu jedno z tyłu), dwa miejsca na butelki 1 litrowe. W wersji bez podłokietnika kolejne miejsce na puszkę 0,3l między siedzeniami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Było by doskonale, ale zimą (w wersji z automatyczną klimą) samochód próbuje szybko osiągnąć wybraną temperaturę i wieje gorącym powietrzem prosto w twarz. po osiągnięciu temperatury powietrze osiąga normalną temperaturę. niby fajnie, ale nie można tego zmienić, początek jazdy to walka z pokrętłami i wylotami powietrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super (jak na tą klasę). Cztery osoby na krótkie dystanse jeżdżą bardzo komfortowo. Wiadomo nie jest to limuzyna, na długie dystanse, zaczyna brakować miejsca na nogi, siedziska robią się za krótkie. Jak na tą klasę auta jest bardzo dobrze.
3,0
Wyciszenie
Słabo, głośny silnik. Do 80 km/h jest super, do 100 km/h można wytrzymać, 120 km/h to dla mnie prędkość powyżej której z tym silnikiem nie da się jechać, jest po prostu za głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żadnych wydatków, tylko lać paliwo. Spalanie niby większe niż w silnikach TSI, ale wszystko zależy od stylu jazdy, przy mojej, spokojnej jeździe, spalanie jest akceptowalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogło być jeszcze tańsze, ale jakość jest naprawdę na przyzwoitym poziomie, od wersji ambiente deska rozdzielcza wykonana jest z miękkiego plastiku, w "uboższych" wersjach jest bardziej plastikowo. Trochę skrzypi, ale to chyba wina prac ASO.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na szczęście na gwarancji, ale naprawiałem już: stuki zawieszenia, skrzypiący zagłówek i kompresor klimatyzacji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek uwag. Auto pewnie, wsiadam, jadę i wiem że dojadę. Dlatego też wybierałem silnik 16V.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 85KM 63kW
[l/100km]