Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia II Kombi Facelifting

Daniel, 11 lat temu
Silnik 1.4 16V 85KM 63kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.4 16V 85KM 63kW od 2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
z czystym sumieniem mogę polecić ten samochód. Jeżeli nie zależy komuś na wyjątkowym wyglądzie lub osiągach to jest to naprawdę dobre auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po małym silniku nie ma co się spodziewać cudów - elastyczność adekwatna do mocy. Jak to przy 16V, żeby szybko jechał trzeba go wysoko kręcić. Jeden z lepszych silników pod LPG - nie czuję żadnej różnicy pomiędzy jazdą na benzynie i gazie (wyjątkiem są deszczowe i wilgotne dni, ale to standard przy LPG).
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń - skrzynia dobrze zestopniowana i żadnych problemów ze zmianą biegów.
4,0
Układ jezdny
Póki co jest ok - zakupiłem wersję z szerszymi oponami (195/55/R15) i naprawdę fajnie trzyma się w zakrętach. Uwaga na boczny wiatr...
Komfort
4,0
Widoczność
Gdyby nie \"dziwne\" odprowadzanie wody przy jeździe w deszczu (wszystko zostaje na bocznych szybach i niewiele widać na boki), to byłoby bez zastrzeżeń. Duże szyby, duże lusterka to dobre rozwiązanie. Przyzwyczajenia wymaga mozno opadający przód, ale to chyba standard w dzisiejszych samochodach.
4,0
Ergonomia
Wszystko ok - w moim samochodzie brakuje tylko elektrycznie regulowanych lusterek \"dzięki czemu\" trzeba sięgać do drzwi pasażera.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
I znowu - gdyby nie mokre i deszczowe dni to byłoby ok... Przy dużych opadach jest kłopot z odparowaniem bocznych szyb, co bardzo przeszkadza...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak mały samochod jest naprawdę nieźle. Normalne jest, że przy wysokim kierowcy siedzący za nim mają ograniczone miejsce na nogi, ale tragedii nie ma. Noga naciskająca gaz mogłaby mieć troszkę więcej miejsca, bo haczy o panel środkowy... Bagażnik ok - w moim przypadku ogranicza go troszkę koło zapasowe (LPG), ale i tak jest wystarczający - po złożeniu siedzeń można wozić rowery ;)
3,0
Wyciszenie
Bez rewelacji - przy niewielkich prędkościach jest cicho i przyjemnie, ale gdy przekroczymy 110 - 120 km/h robi się głośno. Przy wyższych prędkościach obrotowych silnik jest wyraźnie słyszalny, dobrze że chociaż nienajgorzej brzmi...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem jak na benzynie, ale na LPG jest rewelacja - średnio 8l/100 km. Przy oszczędnej jeździe można zejść jeszcze niżej. Za przegląd po 15 tys. pln (z LPG) zaplaciłem w Bielsku 541,- pln. Po 30 tys. przegląd ma kosztować ok 900,- pln. Radzę sprawdzić ceny przeglądów w różnych serwisach, bo mogą się sporo różnić (w Katowicach za przegląd po 15 tys. powiedziano mi 250,- pln drożej niż w Bielsku)
4,0
Stosunek jakość/cena
Skoda tutaj chyba nieźle wypada - za nieźle wykonany samochód z klimatyzacją i instalacją LPG musiałem wyłożyć 47100,- pln. Pewnie są tańsze i lepiej wyposażone, ale póki co nie żałuję ani jednej wydanej złotówki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie mogę się jeszcze wypowiadać, bo mało przejechałem, ale po 30 tys. km bez zastrzeżeń. Nawet żarówka się nie przepaliła ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poprostu nie ma o czym pisać

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 40

Skoda Fabia II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Skoda Fabia II Kombi Facelifting