Silnik
: Silnik zaskakuje przyzwoitymi osiągami jak na tak małą pojemność. A przy okazji (jeśli jeździsz na przyzwoitym paliwie) potrafi naprawdę nieźle wyskoczyć na 2 i 3 biegu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: rdzewiejące i zużywające się tarcze hamulcowe
Zawieszenie
: poduszka pod silnikiem o krótkiej żywotności
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo przyzwoity. Kultura pracy dobra. Nie jest zbyt elastyczny - wiadomo mała pojemność. Żeby ostro przyspieszyć trzeba czasem zredukować obroty. Ale ogólnie nie narzekam - nie po to kupiłem tą wersję żeby się ścigać. Jeździłem jakiś czas Fabią dieslem z tego samego rocznika i wniosek był jeden: wole benzynę.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia Zestopniowana prawidłowo. nie sugerujcie się w czasie jazdy automatycznymi \"podpowiedziami\" na wyświetlaczu - o sugerowanej zmianie biegu. Moim zdaniem pojawiają się zbyt wcześnie i stosując się do nich obciążamy silnik na b. niskich obrotach. Trochę nieprecyzyjne wybieranie pierwszego biegu i wstecznego - to juz znam z poprzedniej wersji Fabii.
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi bardzo ładnie. W zakrętach nie zaskakuje. Ogólnie - Twarde zawieszenie. Jak ktoś ma kłopoty żołądkowe w \"bujających\" samochodach to tutaj ich nie będzie miał.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność b. dobra we wszystkich kierunkach.
4,0
Ergonomia
Typowo niemiecka ergonomia. Bez polotu ale wszystko na miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem przy temperaturze powyżej 30 stopni w cieniu klima strasznie się męczyła. Wręcz buczała przy ekstremalnych temperaturach. No i spalanie wzrosło wtedy aż o 2 litry na 100 km.
Zimą - bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy wystarczająca, dla pasażera z przodu luksusowo. Z tyłu nastoletnie dzieciaki nie narzekają aczkolwiek wysokie osoby odczują z tyłu pewien dyskomfort.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem zadowolony ze spalania. Jeżdżę głównie bez obciążenia i sam, więc spalanie utrzymuje się w b. przyzwoitych granicach od 5,0 do 6,0 na 100km. Cena pierwszego przeglądu - niewysoka. Cena drugiego przeglądu też może być. kupiłem własny olej, własne filtry, zapłaciłem tylko za inspekcję i robociznę. Niedługo skończy się okres gwaranycjny więc wtedy może (oby nie) będę musiał coś dopisać...
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety bardzo rdzewieją tarcze hamulcowe. Sprzedawca wykręca się od odpowiedzialności. \"Tak ma być\" - jak stwierdził. Powoduje to odkładanie rdzy na klockach a to z kolei powoduje odgłos \"szurania\" przy hamowaniu. Zanika dopiero po długim okresie bez deszczu. Ewidentnie wina słabego materiału z którego wykonano tarcze. Klasycznie w produktach Skody - szybko padła poduszka pod silnikiem (wymiana w ramach gwarancji). Również jakaś uszczelka przy odmie zaczęła przepuszczać olej (wymiana w ramach gwarancji). Usterek powodujących zatrzymanie auta na razie nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 85KM 63kW
[l/100km]