Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia II Kombi Facelifting

Oscar, 11 lat temu
Silnik 1.2 TSI 105KM 77kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dynamiczny od niskiego zakresu obrotów dzięki turbinie. Podobno usterki wieku dziecięcego w TSi zostały poprawione - oby!
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem bardzo zadowolony - poza miękkością zawieszenia, którą można skorygować - nie mam zastrzeżeń. Dużym atutem mojej wersji jest bardzo dynamiczny silnik spięty ze skrzynią DSG - to naprawdę zupełnie inna jakość jazdy, zarówno w korku jak i na trasie. Fabia to aktualnie najtańsze auto koncernu VAG z tą skrzynią. Polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mnie zaskoczył pozytywnie - po raz pierwszy jeżdżę benzynowym autem z turbiną i branie z dołu potrafi bardzo kręcić kierowcę. Bardzo przyjemnie reaguje na gaz. Wcześniej jeździłem małą, ale bardzo żwawą Hondą, która dostawała drugiego życia od 5000 rpm - tutaj jest ogień od razu - żadnej turbodziury.
5,0
Skrzynia biegów
DSG to jest poezja. Zmiana biegów jest bardzo płynna = w ogóle nieodczuwalna. Do tego każde mocniejsze naciśnięcie gazu powoduje kickdown = redukcja, nawet o 3 biegi i lecimy. Byle było bezawaryjnie!
2,0
Układ jezdny
Tu niestety jest słabo. Po przesiadce z Hondy, która była przyklejona do jezdni jak gokart, jestem przerażony miękkością zawieszenia, a zwłaszcza wychyłami na zakrętach! Mam koła 205/45/16 i niestety nic to nie pomaga. Pozostaje jedynie utwardzenie zawieszenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok plus czujniki cofania :)
4,0
Ergonomia
Nic specjalnego, ale nie da się pogubić. Minus za niewygodny fotel kierowcy - po dłuższej jeździe zaczynam się wiercić i regulować oparcie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimę mam manualną, póki co jest bardzo wydajna, ale po 12000 km ciężko coś wyrokować. Odparowuje szybko, nagrzewa też w porządku.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest małe auto na zewnątrz i podobnie w środku (Honda robiła wrażenie miniaturki, ale przestrzeni było sporo). Z przodu jest pełen komfort, ale przy moim wzroście (188cm) odsunięcie fotela kierowcy na maxa do tyłu to wyklucza wygodną jazdę osoby siedzącej za mną. Za to bagażnik ma 500l no i dodatkową przestrzeń z racji kombi - czyli nad roletą.
3,0
Wyciszenie
powyżej 120 km/h robi się głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój rekord na trasie do pracy (70km) to 5,3 l więc chyba nieźle (?). Zazwyczaj wykręcam 5,6-6,0 przy przeciętnie dynamicznej jeździe (80-100 km/h przez większość trasy, kilka wyprzedzań). Niestety turbina kusi i kilka startów ze świateł w mieście oznacza 10.0 w komputerze. I nie ma zmiłuj. Podsumowując - styl jazdy bardzo determinuje spalanie w tym modelu - da się naprawdę oszczędzać jadąc łagodnie, ale brykanie kosztuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu ciężko znaleźć rywala, jeśli przyjąć założenie, że chcesz kupić nowe nieduże kombi z nowoczesną automatyczną skrzynią biegów i ekonomicznym silnikiem benzynowym. Moja Fabia z pakietem Ambition w wersji 1,2TSi DSG ma wszystkie dostępne dla modelu systemy (ABS, ESP, ASR, asystent hamowania, asystent podjazdu pod górę i jeszcze cośtam), hamulce tarczowe wentylowane, czujniki parkowania z wyświetlaniem na radiowym LCD, podgrzewane lusterka i parę bajerów stylistycznych. Całość po rabacie wyniosła 52.000 zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd nic, zobaczymy za rok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jw.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Fabia II Kombi Facelifting