Silnik
: Bardzo dynamiczny od niskiego zakresu obrotów dzięki turbinie. Podobno usterki wieku dziecięcego w TSi zostały poprawione - oby!
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem bardzo zadowolony - poza miękkością zawieszenia, którą można skorygować - nie mam zastrzeżeń. Dużym atutem mojej wersji jest bardzo dynamiczny silnik spięty ze skrzynią DSG - to naprawdę zupełnie inna jakość jazdy, zarówno w korku jak i na trasie. Fabia to aktualnie najtańsze auto koncernu VAG z tą skrzynią. Polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mnie zaskoczył pozytywnie - po raz pierwszy jeżdżę benzynowym autem z turbiną i branie z dołu potrafi bardzo kręcić kierowcę. Bardzo przyjemnie reaguje na gaz. Wcześniej jeździłem małą, ale bardzo żwawą Hondą, która dostawała drugiego życia od 5000 rpm - tutaj jest ogień od razu - żadnej turbodziury.
5,0
Skrzynia biegów
DSG to jest poezja. Zmiana biegów jest bardzo płynna = w ogóle nieodczuwalna. Do tego każde mocniejsze naciśnięcie gazu powoduje kickdown = redukcja, nawet o 3 biegi i lecimy. Byle było bezawaryjnie!
2,0
Układ jezdny
Tu niestety jest słabo. Po przesiadce z Hondy, która była przyklejona do jezdni jak gokart, jestem przerażony miękkością zawieszenia, a zwłaszcza wychyłami na zakrętach! Mam koła 205/45/16 i niestety nic to nie pomaga. Pozostaje jedynie utwardzenie zawieszenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok plus czujniki cofania :)
4,0
Ergonomia
Nic specjalnego, ale nie da się pogubić. Minus za niewygodny fotel kierowcy - po dłuższej jeździe zaczynam się wiercić i regulować oparcie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimę mam manualną, póki co jest bardzo wydajna, ale po 12000 km ciężko coś wyrokować. Odparowuje szybko, nagrzewa też w porządku.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest małe auto na zewnątrz i podobnie w środku (Honda robiła wrażenie miniaturki, ale przestrzeni było sporo). Z przodu jest pełen komfort, ale przy moim wzroście (188cm) odsunięcie fotela kierowcy na maxa do tyłu to wyklucza wygodną jazdę osoby siedzącej za mną. Za to bagażnik ma 500l no i dodatkową przestrzeń z racji kombi - czyli nad roletą.
3,0
Wyciszenie
powyżej 120 km/h robi się głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój rekord na trasie do pracy (70km) to 5,3 l więc chyba nieźle (?). Zazwyczaj wykręcam 5,6-6,0 przy przeciętnie dynamicznej jeździe (80-100 km/h przez większość trasy, kilka wyprzedzań). Niestety turbina kusi i kilka startów ze świateł w mieście oznacza 10.0 w komputerze. I nie ma zmiłuj. Podsumowując - styl jazdy bardzo determinuje spalanie w tym modelu - da się naprawdę oszczędzać jadąc łagodnie, ale brykanie kosztuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu ciężko znaleźć rywala, jeśli przyjąć założenie, że chcesz kupić nowe nieduże kombi z nowoczesną automatyczną skrzynią biegów i ekonomicznym silnikiem benzynowym. Moja Fabia z pakietem Ambition w wersji 1,2TSi DSG ma wszystkie dostępne dla modelu systemy (ABS, ESP, ASR, asystent hamowania, asystent podjazdu pod górę i jeszcze cośtam), hamulce tarczowe wentylowane, czujniki parkowania z wyświetlaniem na radiowym LCD, podgrzewane lusterka i parę bajerów stylistycznych. Całość po rabacie wyniosła 52.000 zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd nic, zobaczymy za rok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jw.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW
[l/100km]