Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia II Kombi Facelifting

Maciek, 11 lat temu
Silnik 1.2 TSI 105KM 77kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
3,77
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik, skrzynia i pojemność bagażnika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Kiepski lakier, bardzo podatny na rysy (a mam metallic za dopłata).
Inne : Skomentuj tę usterkę...
3,0
Całokształt
Fabia Combi w wersji Ambition, z klimą, alu felgami, relingami, pakietem skórzanym, radiem swing kosztowała mnie 52,500 zł net. Postawiłem na relację cena/możliwości, czyli - pojemne auto, nowoczesny, elastyczny i w miarę ekonomiczny silnik, który spokojnie daje sobie radę ciągnąc budę o masie niecałych 1,1 tony. Fakt, że przednia szyba to nieporozumienie ze względu na ograniczoną widoczność, fotele mogłyby mieć lepszą jakość (materiał) tak jak plastiki, a producent dokłądać maxi dot'a w seryjnie dla wersji Ambition, ale cóż - może pepiki się nauczą, ze na pewnych drobiazgach nie warto oszczędzać. W każdym razie - wczesniej jeździłem peugeotem 207 z wolnossącym 1,4, który może i wygląda lepiej, ale w porównaniu ze skodą jest mega mułem (silnik 1,4 - waga prawie 1,4 T) i palił na trasie prawie 3 l więcej. Fabia, cóż: jak głosi hasło: simply clever, może i d... nie urywa ponurym wnętrzem, jakością plastików, czy fotelami, ale przynajmniej jest to auto nowe, które dla mnie spełnia swoje funkcje, poza lansem, -) Dodam tylko, że beretu z antenką nie mam, ani kamizelki z nutrii jak na forach piszą, także chyba łamię mit kierowcy skód;-) Reasumując - spoko autko w zalezności od potrzeb. Zobaczymu jak sie silnik będzie sprawował po 100 tys.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobra kultura pracy, elastyczność, wyciszenie.
5,0
Skrzynia biegów
Płynnie wchodzą biegi, nie można mieć uwag.
4,0
Układ jezdny
Auto ma dosyć miękkie zawieszenie, natomiast ma to swoje plusy w przypadku nierównych nawierzchni. Zdecydowanie nie jest to auto do ostrych zakrętów z uwagi na budowę i rozstaw osi.
Komfort
3,0
Widoczność
Przednia szyba to nieporozumienie - osoba o wzroście ok. 178 cm, musi ustawić fotel maksymalnie na sam dół, żeby stojąc na światłach mieć komfort widzenia do góry.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Całkiem ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy kolejnych wersjach fabii, konstruktorzy mogliby rozważyć większy rozstaw osi, skoro ma już być produkowana na nowej platormie VW. Na ten moment auto zdecydowanie dla 4 osób - wówczas komfort jazdy jest całkiem ok. Bagażnik bardzo pojemny - to zdecydowanie in plus.
4,0
Wyciszenie
Nie można mieć uwag co do wyciszenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy dynamicznej jeździe ok 7-7,5 l / 100 km, miasto i 5,3 l na dłuższych odcinkach poza (autostrada etc).
3,0
Stosunek jakość/cena
Niepotrzebnę oszczędności na pierdółkach, które mogą zaważyc przy decyzji zakupu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 12 tys. ciężko, żeby coś padało w aucie, zobaczymy jak stuknie 50 tys.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Fabia II Kombi Facelifting