Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia II Hatchback

Adrian, 13 lat temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 43 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Skoda Fabia II Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
3,77
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyzwoity silnik. Elastyczność dobra. Stare dobre 1.9 TDI, ale też bez fajerwerków.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń. Wg mnie skrzynia pracuje precyzyjnie. Fajny - wygodny w operowaniu - lewarek zmiany biegów o dość krótkim skoku.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Lubię dynamiczną jazdę i mimo że auto typowo miejskie to na moje umiejętności wystarczające. Autko jest ubrane w obręcze alumniowe 15-stki i opony Dunlop Sport 01 o szer. 195. Trzyma się asfaltu jak przyklejone. Dobrze dzałają hamulce - na przodzie i tyle są hamulce tarcze.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra. Mój model posiada "system parkowania" - nauczyłem się z niego korzystać i nie mam problemów z parkowaniem nawet w trudnych, ciasnych miejscach.
4,0
Ergonomia
Wydaje się, że wszystko jest pod ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ocena neutralna. Autko ma manualną klimatyzację. W zasadzie zmuszony jestem jeździć większość miesięcy w roku z włączoną "klimą". Latem zrozumiałe bo gorąco, ale w miesiącach chłodnych (mokrych) często używam jej do odparowywania szyb bo zwykły nawiew z wentylacji radzi sobie z tym przeciętnie. Albo wentylacja cos tu niedomaga (czytałem juz podobne opinie)a może przyzwyczaiłem się już po prostu do tego "luksusu"? ;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm i "słuszną" wagę. Siedzi się wygodnie i nawet z tyłu za kierowcą jest jeszcze miejsce na nogi dla dorosłej osoby. Sądzę, że w cztery osoby (zwłaszcza 2+2) można tym nadwoziem podróżować w miarę wygodnie nawet na dalszych trasach.
3,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie auta. Silnik głośny (nawet na postoju) to raz , ale też nie najlepiej wyciszono chyba drzwi. Przy prędkościach 110 i więcej słychać wyraźnie szum powietrza dobiegający z zewnątrz. Jazda dłuższy czas z "autostradowymi prędkościami" to nie będzie komfortowa podróż. Da się wytrzymać ale
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na poziomie 6.5 l ON ale jeżdżę dość dynamicznie i głównie po mieście. W moim przypadku próby oszczędnej jazdy po mieście dały niewielkie oszczędności. Spalanie wyszło 5.8-6l ON/100km, ale to już była zabawa w "jazdę o kropelce". Dynamika auta jest też wystarczająca do poruszania się sprawnie w trasie - nie mam kompleksów przy wyprzedzaniu aut z "wyższych klas". Szkoda, że nie mam możliwosci przetestowania spalania na dłuższej - kikusetkilometrowej trasie. Jestem ciekaw czy wystarczyło by poniżej 5 l ON/100 km, a tak to jazda "od świateł do świateł" urozmaicona staniem w korkach :(
4,0
Stosunek jakość/cena
Mój model STYLE był drogi sam w sobie (coś pod 55 tys. zł. po 10% upuście), za sprawą drogiego oryginalnego wyposażenia (wersja silnikowa, alufelgi, kilma, czujniki parkowania, elektryka, zestaw audio) stąd może kilka upierdliwych drobiazgów obniża moją subiektywną ocenę stosunku jakości do ceny, ale też może w tańszych wersjach wyposażenia wypadło by to lepiej. Miałem okazję pojeździć konkurentką Fabii II - nową Toyotą Yaris 1,4 i chyba wnętrze i jakość materiałów (łatwo rysające się plastiki na desce rozdzielczej) i wykonania stał na niższym poziomie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi występują i są denerwujące. 1. Spieprzona wentylacja - na 1 "prędkości" nawiewu najczęściej denerwująco buczy. Po przełączeniu na 2 ciszej i tylko "delikatny szum powietrza. Serwis bredzi, że "ten typ tak ma" (podobno źle zaprojektowany silnik wentylacji - /łożysko? czy cos w tym rodzaju/ i nie ma zamiaru usunać usterki "bo wymieniali i nie było poprawy". Ciekawe jak jest teraz w modelach po "fejsliftingu"? Podobno moje zastrzeżenia nie były odosobnione i takie kwiatki występowały oprócz Fabii II również w Roomster-ach. Oprócz tego bez włączonej klimy łatwo zaparowują się szyby - wspomniałem o tym w dziale wentylacja. 2. Usterki w alarmie samochodu. Włączal się często i bez powodu. Diagnoza wykazała uszkodzenie czujnika wnętrza. Problem w tym ,że tu panuje dowolność w temacie i różne serwisy wstawiały alarmy różnych producentów i "ten mój serwis" rozkłada ręce (nie mają części) a auto kupione "na drugim końcu polski". 3. Spasowanie elementów deski rozdzielczej, foteli, czy wogóle nadwozia, też pozostawie wiele do życzenia. Zdażają się zgrzyty i stukania itp dziwne odgłosy "z niewiadomo skąd".
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 3 latach i 40 tys. km żadnych poważnych usterek nie było! Po 30 tys. w zawieszeniu były wymieniane "gumy", ale to z powodu tych cholernych dziur na drodze (koszt tez niewielki ~20 zł sztuka). Tak tylko materiały eksploatacyjne. Oleje, płyny, filtry.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 40

Skoda Fabia II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Skoda Fabia II Hatchback