Karoseria
: Dość przestrzenne auto, ale w poprzednim berlingo było znacznie więcej miejsca.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Głośność
Zawieszenie
: nasze polskie drogi bardzo dają się we znaki
4,0
Całokształt
Ogólnie auto przystępne cenowo, dość dobrze wykonane, po 4 latach nie ma ognisk korozji, silnik jest elastyczny i niezawodny, nie ma w nim przecieków, poważniejszych awarii. Niestety cały obraz psuje zawieszenie, które jest dość kosztowne. Auto serwisowane cały czas w ASO, każdy przegląg to faktura na minimum 1 tys. zł, zawsze jest coś do wymiany. Ale to auto służy mi do pracy, codziennie robi 150-200 km. Od początku sam je użytkuję i nie obawiam się jechać w trasę 600 km.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik głośny, ale jak się dotrze, to jest trochę ciszej. Na początku przy docieraniu wziął około 1l oleju, od tamtego czasu nic nie dolewam, a ma już 200 tys. Elastyczność całkiem niezła, nie ma problemów na trasie i w mieście.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynie biegów działa dość precyzyjnie, choć jest już trochę zużyta, czasami haczy. Jest to samochód PH służący jako wół roboczy, więc nie ma co się dziwić, że widać ślady zużycia.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze, ale dość szybko się zużywa. W ciągu 200 tys. 2 razy były wymieniane łączniki stablilizatora, w tym drugi raz po roku od poprzedniej wymiany. Do tego 2 razy tuleje wahacza oraz łożyska amortyzatora. W ASO drogi biznes.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki utrudniają widoczność.
4,0
Ergonomia
Mam 186 cm wzrostu i ciężko wyregulować odpowiednio fotel. Jak trochę podniosę, aby wyżej siedzieć, nogi zahaczają mi o środkowy panel. Schowki są pakowne i wystarczające w tej klasie auta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko się nagrzewa (po 2-3 km), włączona klima szybko chłodzi wnętrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
tu porażka, silnik kiepsko wytłumiony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie miesięczne 4,8-5,2l. przy przebiegach 4,5-5 tys. przy średnio oszczędnej jeździe, jest dobrze. Jak się mocno ciśnie, to spali 6-7l. Przebiegi średnio 40% miasto 60% trasa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione w 11.2007 za 55 tys. zł.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nigdy nie stanęła na drodze, zawsze wracała na kołach do serwisu. Ostatnio przestały działać wycieraczki - okazało się, że padł moduł komfortu - 1400 zł w ASO z wymianą, część ściągana z Czech. Raz przetarł mi się przewód paliwowy, ON lał sie na silni, ale dojechałem do serwisu.
Klocki wymieniłem po 60 tys. km, później razem z tarczami i szczękami przy 150 tys., rozrząd po 120 tys.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z grubszych rzeczy padły przez 200 tys:
- przekaźnik świateł (robił zwarcie i często przepalały się żarówki)
- łożyska amortyzatora i łącznik stabilizatora, tuleje wahacza
- 3 razy wysiadło ramię popychające lewą wycieraczkę. Jeszce raz i trzeba będzie wymienić cały mechanizm - około 800 zł
Za parę tysięcy trzeba będzie wymienić sprzęgło oraz dwumas.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDI 80KM 59kW
[l/100km]