Karoseria
: jedno zaskoczenie - samochód gabarytami minimalnie większy od SUZUKI SWIFT, a bagażnik ... dwa razy taki. Prosta linia nadwozia daje maksimum uzyteczności, po prostu nie ma udziwnień
5,0
Całokształt
trzeba powiedzieć sobie jedno - z tego samochodu, zwłaszcza z trzycylindrowym TDI, porsche to nie będzie, za to jeżeli ktoś szuka prostego i taniego w eksploatacji samochodu, dobrze trafił. Może to i prawda, że skody są nudne, ale za to mile uśmiecham się, jak otrzymuję z serwisu telefon, czy aby umówić mnie na wizytę, czy mam do założenia zimowe opony, bo to już listopad (!!! - zero żartów - polecam dealera skody w Pszczynie) ... i dostaję fakturę z serwisu (niższą, niż od \"znajomego\" mechanika), umyte i sprawdzone auto, a przede wszystkim pewność, że co napisane, to zrobione, i to fachowo...
Wrażenia
3,0
Silnik
trzycylindrowy turbodoładowany diesel na pompowtryskach nie ma zbyt wyszukanej kultury, ale nie się też czego za bardzo czepiać. Kultura pracy w bardzo dużej mierze zależy od jakości paliwa.
5,0
Skrzynia biegów
w zasadzie nie ma czego skrytykować - precyzyjna, i tyle
5,0
Układ jezdny
auto chyba skonstruowane z myślą o naszych drogach. Zaskoczeniem jest duża stabilność samochodu nawet przy nagłych skrętach
Komfort
4,0
Widoczność
przednia szyba zaczyna się zbyt nisko, a do szczęścia zabrakło 2-3 cm
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima radzi sobie świetnie, zwłaszcza odparowanie szyb, utrzymanie takiej samej temperatury
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
autko małe, ale jeżdżę na trasy, miejsca jest pod dostatkiem
3,0
Wyciszenie
nie wiem, jak w benzynowych, ale w dieslach mogli to dopracować. Nie jest jednak tak, jak pisali w \"fachowych\" moto-pismach, że jest nawet kłopot ze słuchaniem radia przy większych prędkościach, to było raczej złośliwe, niż prawdzie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
obecnie z 1,4 TDI mam wyciągnięte około 85 KM, podniesiony jest także moment obrotowy, spadło spalanie do ok. 4,3 - 4,5 na trasie, w mieście trzeba dodać, ale max 1 litr, no chyba, że stoisz w korku po parę godzin (np. Łódź, W-wa)
5,0
Stosunek jakość/cena
do diesla trzeba trochę za dużo dopłacić, ale mnie się to zwróciło już przy 25.000 km
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ponad 30.000 przez 9 miesięcy, nic nie odpadło, nic nie piszczy i nie trzeszczy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDI 80KM 59kW
[l/100km]