Auto nadaje się raczej do jazdy po mieście, jest zwinne i zmieści się wszędzie. Zbyt wysokie spalanie jak na tak mały samochód i silnik diesla. Wizualnie nieźle zaprojektowane, jednak są niedociągnięcia który psują przyjemność z jazdy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1,4TDI, 70KM. Zbiera się nieźle (zdecydowanie lepiej niż 1,9SDI) ale słychać że to 3 cylindry, jest głośny i warczy jak mały traktorek. 1,9TDI to zdecydowanie lepszy wybór.
3,0
Skrzynia biegów
Nie jest źle ale mam wrażenie że w Fabii I skrzynia była bardziej precyzyjna. Tutaj nieco haczy, zwłaszcza wsteczny.
3,0
Układ jezdny
Auto stosunkowo wysokie i mocno przechyla się w zakrętach. Zawieszenie dobrze zestrojone - takie miękko/twarde :). Jednak trzeba zwalniać przed ostrzejszym zakrętem co odbiera radość z jazdy.
Komfort
3,0
Widoczność
Ostro ścięta przednia szyba może fajnie wygląda ale ogranicza widoczność do góry. Trzeba wychylać się do przodu żeby zauważyć zmianę świateł na skrzyżowaniu (a nie mam foteli mocno odsuniętych). Do tyłu też nie najlepiej, dobrze że są czujniki cofania. Sytuację poprawiają duże lusterka wsteczne.
3,0
Ergonomia
Przemyślane rozwiązania - między bajki włożyć. Spróbujcie jechać tą Fabią w ostrym deszczu - woda ściekająca z przedniej szyby dosłownie zalewa boczne szyby i lusterka wsteczne. Strach wyprzedzać - nic nie widać. Deska zbyt przesunięta do przodu - czasem trzeba się wychylić żeby zwiększyć nawiew albo ustawić lusterko wsteczne. Fajnie rozwiązane schowki - tu nie mam nic do zarzucenia.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ wentylacji i ogrzewania za mało wydajny do tego auta. Czasem trzeba przełączyć dmuchawę na 3 bieg a wtedy hałasuje tak samo jak ten 3-cylindrowy silnik. Dobre rozwiązanie to półautomatyczna klima (Climatic).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej klasy to przestrzeni w środku jest bardzo dużo. Lepiej niż w poprzedniej Fabii. Mi osobiście nie podobają się wysokie siedzenia, nawet jeśli są ustawione najniżej to siedzisz jak na stołku... Bagażnik raczej typowy, od hatchbacka nie ma czego wymagać.
3,0
Wyciszenie
Hmmm... Może nie byłoby tak źle ale ten silnik słychać zawsze. Powyżej 100km/h trzeba zagłuszać go radiem. Powyżej 130 nawet radia nie słychać. Po dłuższej trasie zawsze boli mnie głowa i z przyjemnością wsiadam do prywatnej, 8 lat starszej Vectry.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Całkiem nieźle przy spokojnym operowaniem gazem. Mi udało się zejść do 5,9 w trybie mieszanym. W mieście to porażka (jak na diesla i tak małe auto). Oszczędnym polecam Fabię I i silnik SDI.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jeżdzę służbową Fabią i moje zdanie jest takie: osoba kupująca prywatnie to auto jako nowe ma nierówno pod sufitem. Za tą cenę można mieć 1-2 letnie autko segmentu D z niewielkim przebiegiem zapewniające większy komfort i przyjemność z jazdy, przy tym samym spalaniu i kosztach eksploatacji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Daję 5 bo to nowe auto i nic się nie dzieje. Mam jednak wrażenie że oszczędności widoczne na każdym kroku w przyszłości spowodują, że auto będzie częstym gościem serwisu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDI 70KM 51kW
[l/100km]