Tanie w zakupie i w utrzymaniu nieproblematyczne auto miejskie. To jest jego niewątpliwy atut. Jeśli kierujemy się przy wyborze samochodu właśnie tą kategorią (tanie, bezawaryjne i do miasta) to Fabia II 1.4 16V jest dobrym wyborem. Jeśli bierzemy pod uwagę również inne czynniki to wtedy lepiej rozejrzeć się za czymś innym. Przez 4 lata posiadałem to auto (kupiłem je nowe w polskim salonie) i w sumie z radością je sprzedałem w momencie, w którym powiększyła mi się rodzina zamieniając je na auto klasy D. Jazda nim w dalsze trasy jest męcząca, zwłaszcza po autostradach - powyżej 90km/h w aucie robi się bardzo głośno, a silnik pochłania benzynę w szybkim tempie. Jeździłem nim w przedziale prędkości 120-140km/h i po paru godzinach jazdy autostradą zwyczajnie bolała mnie głowa od hałasu.
Wykonanie wnętrza spartańskie, mimo że nie miałem najniższej wersji wyposażeniowej (klima, radio etc.).
Wrażenia
3,0
Silnik
Pancerny, ale paliwożerny wyjec.
3,0
Skrzynia biegów
Jest, służy do zmiany biegów i się nie zepsuła - tak można ją najkrócej scharakteryzować. Innych plusów nie zauważyłem. 5 biegów powoduje, że przy prędkościach autostradowych silnik ma wysokie obroty czego skutkiem jest hałas i spore spalanie.
3,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie, auto mało stabilne przy podmuchach wiatru na autostradzie.
3,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 85KM 63kW
[l/100km]