Zawieszenie
: Skodę Fabie II oceniam bardzo wysoko jako porządny i przestronny samochód w segmencie B. Ten model wypada bardzo korzystnie na tle konkurencji w tym segmencie, czyli samochodów tzw. miejskich i na krótkie trasy, wyprzedza ją tylko Toyota Yaris II i Volkswagen Polo V (czyli bliźniak). Porównywanie do samochodów z segmentu C lub nawet wyższego nie ma sensu i jest śmieszne. Silniki 1.4 16V (86 KM), 1.4 TSI (180 KM), 1.6 16V (105 KM) są bardzo dynamiczne i mają dobre przypieczenie, wiadomo najsłabszy 1.2 HTP (60 KM) nie ma kopa i jest słaby. Wnętrze jest przestronne i dopracowane, plastiki trochę twarde ale jak na segment B całkiem przyzwoite. Wersje wyposażenia są bardzo zróżnicowane. Tak jak jest napisane w artykule na stronie autocentrum oferowana wersja bardzo tania czyli Classic (lusterka i klamki nie są w kolorze nadwozia) praktycznie przeznaczona tylko na rynek Polski i wschodni, ma gorszą tapicerkę w brzydki wzór, nie ma centralnego komputera pokładowego, jest po prostu wykonana z gorszej jakości materiałów. W Czechach, Niemczech i Austrii i na zachodzie wersja Classic nie występująca. Wersja Comfort a już na pewno Elegance (lusterka i klamki w kolorze nadwozia) są naprawdę poprawne, mają centralny komputer z wyświetlaniem m. im. zamknięcia drzwi, radia, czujnik cofania, klimatyzacja automatyczna, tapicerka miękka i wygodna koloru jednolitego czarnego lub szarego, fabryczne radio ma o bardzo dobrej głośności, sportowa skrzynia biegów. W tych wersjach cena samochodu jest już dość wysoka ale idzie to z jakością.
Minusem Fabi II jest mało dynamiczna sylwetka. Z tyłu prezentuje się jeszcze poprawnie i z profilu w miarę też, płaski dach jest też spoko. Niestety przód jest mało dynamiczny i nie pasuje do tyłu który zdecydowanie ma bardziej sportowych charakter. Wersja po face lifting ma już bardziej wyrazisty i zadziorniejszy przód. Samochody te otrzymały nową atrapę chłodnicy, poszerzono przednie światła oraz wprowadzona duże ostre światła do jazdy dziennej. Ale modele konkurencji produkowane w analogicznym okresie: Kia Rio II (2005-2011), Renault Clio III (2005-2012), Chevrolet Aveo I (2007-2011), Toyota Yaris II (2005-2011) Peugeot 207 (2006-2012), Fiat Punto III (2006-2012), Citroen C3 I (2002-2009), Honda Jazz III (2008-2013), Suzuki Swift III (2005-2010) też nie są tak dynamiczne jak ich następcy. I tu jest rada dla twórców nowej Fabi III która ma wejść do sprzedaży w 2014 musi mieś bardziej dynamiczniejszy, ostrzejszy charter. Tak jak zrobiła do Kia, z brzydkiej Rio II przeistoczył się w sportową Rio III. Fabia pod względem technologicznym i jakości wykonania bije konkurencję na głowę ale musi też ją wyprzedzić pod względem wyglądu zewnętrznego.
Podsumowując jest to kawał dobrego, porządnego samochodu, jest masywny przez to ma wrażenie bardzo trwałego i wytrzymałego, kawał blachy trzeba było zużyć. Opinie że jest to samochód tylko dla przedstawicieli handlowych uważam za pozytywne. Skoro firmy kupują te samochody do wytężonej pracy. Na Polskie dziurawe drogi jest idealny, trwałe zawieszenie. W flotach można spotkać jeszcze Polo, Swift, Yaris a ostatnio Kia i Hyundai. Praktycznie nie widuję się Francuskich, Fordów, Fiatów itp. coś o tym świadczy i nie chodzi tu tylko o cenę (wiele z tych modeli jest tańszych w zakupie niż Fabia ale w utrzymaniu już chyba nie bo ciągle się psują i nie są tak wytrzymałe). Nie najlepsze opinie o prestiżu Skody że niby takiego nie ma i że są to samochody dla biedoty są bezpodstawne. Oczywiście w grupie Volkswagena są to samochody najtańsze i najbardziej toporne ale tylko w porównaniu do VW czy Audi nie mówiąc oczywiście o Porsche, cenowo podobne do Seatów ale mają inną stylistykę, co by nie mówiąc Skoda ma doborowe towarzystwo i najlepsze wzorce w Europie. Natomiast w porównaniu do innych europejskich samochodów czy koreańskich i nawet japońskich wypadają bardzo dobrze. W Polsce jest pewna zazdrość że Czesi mają swoją markę samochodu wprawdzie technologia i własność jest niemiecka ale produkcja jest u nich i są z niej dumni. U nas w Polsce nie mamy własnej marki chociaż jesteśmy większym krajem i liczniejszym. Polacy lubią czuć się lepiej od innych, taka już nasza mentalność i leczyć swoje kompleksy wyżywając się na innych. Trzeba jednak wprost i obiektywnie powiedzieć że Czechy zawsze były i są krajem bogatszym i na wyższym o wiele poziomie cywilizacyjnym niż Polska, wystarczy tylko przekroczyć granicę. I jeszcze raporty sprzedaży samochodów w Europie, te narody które mają swoje marki (technologię i produkcję) kupują tylko swoje: Niemcy z grupy VW, BMW, Mercedes, Czesi i Słowacy tylko Skody i pokrewne z grupy VW, Francuzi tylko swoje Peugeot, Renault, Citroen, Włosi kupują Fiaty, Alfa Romeo, Hiszpanie i Portugalczycy jeżdżą Seatami i bliźniakami z grupy VW, na Wyspach Brytyjskich wprawdzie ich rodzime marki zostały wyprzedane ale kupują z kontynentu. Mała kto kupuje Japońskie, Koreańskie czy Amerykańskie, jeżdżą swoimi lub Europejskimi w ten sposób napędzają swoje gospodarki i UE. Tylko my Polacy kupujemy na potęgę Koreańskie i Japońskie które produkowane są w Chinach, Indach lub Turcji.