Inne
: Przestronność w opakowaniu miejskiego auta. Idealny do miasta i na weekendowe wypady.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Przepalające żarówki
Zawieszenie
: Przednie zawieszenie podatne na nasze dziury
4,0
Całokształt
Idealny wariant dla kogoś kto szuka przestronnego, taniego w eksploatacji i łatwego w naprawie auta miejskiego. Niestety cena za używane egzemplarze czasem zniechęca, ale naprawdę warto.
Minus to silnik, ale reszta na bardzo wysokim poziomie. Śmiem twierdzić że Fabia II hatchback dla osób nie przywiązujących dużej uwagi na komfort może służyć jako auto rodzinne.
Ja tak ją odbieram i sobie radzę.
Wrażenia
3,0
Silnik
1.2 HTP 6V. Te dane mówią wszystko. Silnik wyjęty z Fabii I, 3-cylindrowy o kulturze pracy rodem z kosiarki. I dźwięk i kultura i ogólnie wszytko jest tutaj na poziomie bardzo średnim.
Ani to nie ma mocy, ani nie jest szczególnie oszczędny. Elastyczność?? - można powiedzieć że istnieje, ale nie radzę tego sprawdzać.
4,0
Skrzynia biegów
Poszczególnie biegi wchodza bardzo dobrze, ale towarzyszy im czasem \"pusty odgłos\" a nie jest to przyjemny dźwięk.
Drążek jest wygodny i dobrze się go trzyma w dłoni.
4,0
Układ jezdny
Jako że Fabia jest dość wysokim i wąskim autem to najbardziej odczujemy boczne podmuchy wiatru, szczególnie przy większych prędkościach.
Przeszkody poprzeczne też nie zaliczają się do przyjaciół naszego zawieszenia. Reszta jest jak najbardziej na dobrym poziomie.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, samochód jest znacznie przeszklony i łatwo wyczuć gdzie się kończy. A to aspekty najważniejsze do tej konkurencji.
Minus to tylko gruby słupek A, który czasem coś tam przysłoni :-)
4,0
Ergonomia
Zaczynając od fotela, poprzez wszystkie przełączniki i inne rzeczy niezbędne dla kierowcy to w tym aspekcie Skoda zrobiła dobrą robotę.
Bardzo fajne są przełączniki przy kierownicy w których ukryto obsługę komputera pokładowego, w czasie jazdy łatwo go obsłużyć.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kategoria dla Fabii nie najlepsza. Mimo małych gabarytów, łatwo Skoda paruję. Szczególnie męczące zimę i deszczowe dni. Jeszcze gorzej gdy w aucie siedzi więcej niż dwie osoby.
Dziwne jest to że, w momencie włączenia wstecznego biegu zmienia się nadmuch...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe auto to Skoda wypada świetnie. Z przodu nawet rośli kierowcy znajdą dogodną pozycję, pasażer też nie powinien narzekać.
Gorzej z tyłu. Siedzi się dość wysoko, a przy maksymalnym odsunięciu przednich siedzień z tyłu zostaje bardzo mało miejsca.
4,0
Wyciszenie
Szczególnie słychać silne podmuchy wiatru, najbardziej z okolic przednich słupków. Wszystko to dzięki dość wysokiemu zawieszeniu.
Średniej jakości silnik też potrafi narobić trochę hałasu, który delikatnie ale przedostaje się do wnętrza pojazdu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik generujący zaledwie 60KM to z spalaniem nie jest tak różowo. Ażeby np wyprzedzić, albo chociaż pojechać trochę szybciej trzeba go kręcić dość wysoko a co za tym idzie spalanie wzrasta diametralnie.
Ale ten silnik jest skonstruowany stricte do miasta. Delikatne obchodzenie z gazem skutkuję naprawdę małym spalaniem, w trasie jest jeszcze lepiej.
Gaz w tym modelu jest podyktowany tylko i wyłącznie bardzo wysokimi przebiegami i tylko te osoby, które takowe robią powinny myśleć o LPG.
Ceny części umiarkowane a nawet tanie.
Przeglądy nie wiem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze mamy: Przestronne auto, z bogatym wyposażeniem i mogące zapakować sporo bagażu, a wszystko to w opakowaniu typowo miejskiego auta.
Do miasta idealny, w dalsze trasy też jak najbardziej ale tylko dla osób nie zwracających uwagi na komfort i dużą wygodę.
Cena odzwierciedla jej jakość.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Model dość mało podatny na drobiazgowe naprawy czy wady.
Często zużywają się żarówki, zarówno z przodu jak i z tyłu.
W przednim zawieszeniu lecą łączniki i inne elementy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj jeszcze lepiej. Silnik mimo że prosty i łatwy w naprawie nie robi większych problemów. Częściej niż zwykle zużywają się cewki (szczególnie na LPG).
No i tylko to nieszczęsne przednie zawieszenie, strasznie podatne na nasze dziurawe drogi potrafi robić humory.
Łączniki, silentblocki, gumy wahaczy - wszystko to leci szybciej niż zwykle.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i HTP 60KM 44kW
[l/100km]