Inne
: Przestronność we wnętrzu, mimo niewielkich rozmiarów
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Cewki padają na potęge
Inne
: Elektryczne wspomaganie chodzi dość głośno
Zawieszenie
: Wahacze
4,0
Całokształt
Fabia II to bardzo dobry wybór, a jak pokazują wskaźniki sprzedaży najlepszy ruch :-)
Tani w eksploatacji, tani w naprawie. Dość przestronne wnętrze, wystarczający bagażnik. Wszystko to powoduję że można zaryzykować i spróbować powierzyć jej rolę auta rodzinnego :-)
Ja tak robię i daję radę :-)
Wrażenia
3,0
Silnik
Po tym silniku nie ma co spodziewać się cudów. Mała moc, połączona w gazie daje mizerne osiągi. Wyprzedzanie czasem jest ryzykowne.
Ale do miasta, gdzie zależy nam bardziej na oszczędności sprawdza się doskonale.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez żadnych problemów. Czasami można usłyszeć taki pusty dźwięk, ale można się przyzwyczaić.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość twarde, szczególnie odczuwa się to na poprzecznych nierównościach.
Dość istotną wadą jest to że auto jest wysokie i wąskie, co w połączeniu z wiatrem daje nieciekawy efekt.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj Fabia nie ma sobie równo. Duża przeszklona bryła, ścięty tył i podnoszone siedzenie. Te elementy wpływają na to, że Fabią ciężko w coś walnąć, lub przytrzeć.
5,0
Ergonomia
Dużo schowków, co wpływa na porządek w aucie :-)
Wszystkie przyciski usytuowane w pobliżu kierowcy i ich obsługo jest raczej intuicyjna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód nagrzewa się dość długo, a co za tym idzie i ogrzewanie w aucie działa po pewnym czasie.
Najbardziej denerwującą rzeczą jest zmieniany kierunek i siła nawiewu w momencie włączenia wstecznego biegu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca jak i pasażer mają dużo miejsca. Nawet rośli kierowcy usiądą i nie będą marudzić. Fotel kierowcy ustawiany w trzech poziomach, do tego ustawiana kierownica.
Gorzej jest z tyłu. Przy maksymalnym rozłożeniu przednich siedzień na nogi z tyłu jest bardzo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Auto dość głośne, głównie przez dychawiczny silnik. Dodatkowo bardzo słychać i czuć podmuchy wiatru.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto w naprawie proste a co za tym idzie części są tanie. Zużycie paliwa niewielkie, a w połączeniu z LPG to już w ogóle.
W mieście średnio pali 8,5-9 litra, w trasie o około 1,5 litra mniej.
na przeglądy nie jeżdżę (serwisowe) więc ich sen nie znam.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu dość wysoka, ciągle są w cenie. Ale za to mamy sprawdzony jakościowo pojazd.
Idealny samochód miejski, jak również na większe wojaże.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto dość trwałe i rzadko ulega większym awariom. Nawet jeśli coś się popsuję to naprawy są tanie i szybkie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki występują bardzo sporadycznie. Przeważnie przez niedbalstwo lub niewiedzę. Silnik dość prosty, więc ewentualne naprawy są proste.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i HTP 60KM 44kW
[l/100km]