Samochód bardzo dobry, a przede wszystkim stosunek ceny do auta jest bardzo dobry. Posiada wszystko co powinno mieć auto. Dziwią mnie opinie, że skoda to złe auto, ale wynika to chyba bardziej z faktu, że te osoby nigdy nie jechały lepszym autem niż duży fiat. Oczywiście jest tuzin lepszych pojazdów od tej skody, ale patrząc przez pryzmat niezawodności, kosztów eksploatacji i ceny zakupy skoda wypada bardzo kożystnie na tle konkurencji w tym segmencie. Osobiście używam skody jako służbówki (prywatnie mam Peugeota 407), ale znaczną część czasu spędzam za kółkiem w SKodzie i chociaż jazda męczy sama w sobie, to poza tym minusem, że jest w niej słaby silnik, jazda jest przyjemna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mimo, że silnik jest mały, nie jest on aż taki zamulony jakby się mogło wydawać. Wersja 12 zaworowa zapewnia \"jakieś\" tam przyśpieszenie. Demon prędkości i przyśpieszenia to nie jest, ale do w miarę względnego poruszania się miasto/nieduże trasy jest dobry. Do 3-3,5 tys pracuje stosunkowo cicho, potem już odzywa się jego mruk. Charakterystyczne jest jego odpalanie i praca na jałowym na zimnym silniku - jak diesel :)
5,0
Skrzynia biegów
Moim zdaniem skrzynia pracuje bardzo dobrze - krótki skok lewarka, pewnie wrzuca się biegi, nic nie szarpie, zgrzyta i tym podobne sprawy.
4,0
Układ jezdny
Przy ostrzejszych manewrach nerwowo reaguje na ruchy kierownicą. Samo wspomaganie pracuje lekko, jest zwrotny, zawracanie na drodze nie stanowi większych problemów. Zawieszenie dość miękkie, chociaż średnio wybiera poprzeczne nierówności. W zakrętach również objawia się miękkie zawieszenie, tendencja do pływania.
Komfort
4,0
Widoczność
Szyba z przodu daleko wysunięta, dobra widoczność, może przeszkadzać szeroki słupek A i B, który ogranicza dość widoczność. Lusterka boczne - bajka! Duże i ogarniają dużą powierzchnie. Widoczność do tyłu - wystarczająca - nie ma problemów z parkowaniem. Bardzo dobra jest regulacja fotela w wielu płaszczyznach, także każdy znajdzie dla siebie dobrą pozycje za kierownicą
5,0
Ergonomia
Wszystko tak jak powinno być, bez zbędnych przycisków, pokręteł i udziwnień. Wszystkie niezbędne rzeczy pod ręką. Jedynie bardzo przeszkadza gniazdo zapalniczki w środkowym tunelu - jak do cholery podpiąć nawigacje, która jest przyklejona do szyby? Kable sie walają po całym aucie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, klimy nie zdążylem sprawdzić. Szyby nie parują, a nawet jeśli to po włączeniu nawiewu moment jest wysuszone
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tej klasy auto miejsca jest naprawdę sporo. Dużo schowków dodatkowych. Podróż w 4 osoby w niedalekie trasy jest w miarę komfortowy
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120km/h jest już odrobinę głośno, słychać pęd wiatru, a powyżej 140 już silnik daje o sobie znać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie paliwa w cyklu 70/30 (trasa/miasto) 6,7l/100km. Jako, że służbowe auto i służbowe paliwo noga do lekkich nie należy. Wynik bardzo dobry. Na pełnym baku robię średnio 600-650km
5,0
Stosunek jakość/cena
Mam co powinienem - klima/el. szyby/centralny z pilota/radio/czujniki i jakieś tam inne pierdoły za 36tys. Takie Polo to conajmniej 10 tys więcej
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dzień po odebraniu z salonu nie chciał odpalić (było -14). Powód - stał miesiąc na placu, i w rozruszniku była wilgoć i się przycieło. Tak poza tym hula az miło. Od 8 lutego 2012 zrobione ponad 5tys. km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
[l/100km]