ogólnie auto dobre do miasta, na trasie męczy hałas, pakowne i wygodne. Fatalna obsługa w ASO Skody (sprawdzane w kilku stacjach - EMIDA, Maria Śliwka, Kierat Tychy), jedyny porządny serwis to GANINEX z Katowic - polecam - super mechanicy i super standard obsługi klienta!!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Pod względem przeznoszenia wibracji jest ok, nie czuć ich pomimo, że ma nieparzystą ilość cylindrów. Silnik gwałtownie budzi się do życia przy 3000 obr/min
5,0
Skrzynia biegów
za krótka 1 ;
2 też ale nie jest tak zła jak 1, po za tym bez zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
Na sychym idelanie się prowadzi, nie jest podatny nawet na ujęcie gazu w zakręcie. Jeśli macie w swojej Skodzie fabrycznie opony Matador to wywalcie je w ch... nie trzymają nic za nic, ja zaraz po wyjeździe z salonu kupiłem szersze felgi i opony Dunlop Sp Sport Fastresponse - rewelacja, od razu inne auto!!!!
Układ kierowniczy bardzo dobry - miałem kupować Peugeota 207 ale wygrała Skoda z uwagi na lepszy układ kierowniczy - bardziej bezpośrtedni, dający wiecej radości z jazdy...
Na zimę trochę za sztywny zawias, zakręty na ręcznym ciężko opanować na lodzie pomimo bardzo dobrych opon ale to wina sztywnego zawieszenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy wzroście 193cm bez zastrzeżeń przy max. opuszczonym siedzisku.
Brakuje fotochromatycznego lusterka wstecznego nawet za dopłatą (ale to prawie u wszystkich producentów małych aut):(
5,0
Ergonomia
jak już pisałem 193 cm wzrostu i jest mi wygodnie, żałuję strasznie że nie zamówiłem podłokietnika! :(
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję bez klimy i nie ma zastrzeżeń. Kształt dachu i przedniej szyby niestety powoduje bardzo duże zawirowania powietrza powodujące, że po otwariu okna już od prędkości 30 / 40 km/h strasznie wieje!!! :(
Dla porównania Volvo C30 otwieram okno przy 90 km/h i elegancko wywiewa powietrze a nie wieje do środka... tutaj nie popisali się Czesi :(
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super!
3,0
Wyciszenie
Zawieszenie bardzo dobrze wyciszone ale powyżej 3000km silnik strasznie wyje - to dotyczy wszystkich wersi silnikowych - za słabo jest wyciszona komora silnika - np. w standarsdzie wyciszenie marski jest tylk ow wersjach TDI, do pozostałych wersji mozna sobie dokupić matę wygłuszającą marki za 90zł brutto jako opcja :(
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio z tym...
Xsara, która jest cięższym autem od Fabi ale bardziej aerodynamicznym z silnikiem 1.4i (8V)paliła mi średnio po miejście 6,2L, Fabia pali przy oszczędnej jeździe miejskiej pomimo 3 cylindrowego silnika 1.2 (12V) 6,7L to za dużo.
W trasie przy średniej prędkości 140 - 150 km/h do 7,5 L więc to jest znośnie...
5,0
Stosunek jakość/cena
Opłaca się! Bardzo tani serwis ASO i przeglądy! Materiały eksploatacyjne w śmiesznych pieniądza!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy przebiegu 1200 km zaczeły stukać amortyzatory i przekładnia kierownicza, ASO oczywiście nic nie słyszało i wmawiało że wszystko jest ok, za 3 razem wymienili całe kolumny McPhersona.
Przebieg 5000km zaczęła stukać poduszka pod silnikiem, kilka stacji ASO wmawiało mi, że wszystko ejst ok i ten typ tak ma... wkońcu któryśserwis wymienił poduszkę i jest ok do dzisiaj a na liczniku 12000km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
OK
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
[l/100km]