Silnik
: Nadzwyczaj żwawy jak na swoją konstrukcję.
4,0
Całokształt
Jeździłem Fabią I, teraz Fabią II i jestem zadowolony. Eksploatuję auto głównie w mieście i cenię sobie to, że Fabia wozi mnie dość niezawodnie i przy tym niedrogo, jeśli zestawimy jeszcze koszty serwisowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trzy cylindry pracują dość charakterystycznie, ale osiągi mnie mile zaskoczyły. Nisko położony moment obrotowy powoduje, że jest to dobre auto do miejskiej eksploatacji i krótkich wypadów poza miasto. Na dłuższych trasach z pewnością zabraknie mu tchu.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie, nie ma żadnych problemów ze zgrzytami i synchronizacją.
5,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma się drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie przeszkadzają słupki, a czujniki cofania niwelują efekt spowodowany nieco zmniejszoną powierzchnią tylnej szyby.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z klimą (nawet półautomatem) trudno się do czegoś przyczepić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Autko małe, ale miejsca w środku dość. Oczywiście w wygodnie podróżują nie więcej niż 4 osoby o wzroście nie większym niż 200cm - ale przecież to segment B. Na plus zaliczę wysoko umieszczony dach i dużą przestrzeń nad głową.
3,0
Wyciszenie
Silniczek trzycylindrowy jest dość hałaśliwy niestety, zwłaszcza powyżej 3000 obr/min.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacji nie ma, ale w mieście spokojnie w 7-miu litrach można się zmieścić. Trzeba umiejętnie korzystać z faktu, że maksymalny moment przypada na jakieś 2800 obr/min.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za dodatkowe wyposażenie trzeba trochę grosza wysupłać i w zasadzie trudno wówczas uznać Fabię za auto tanie. W podobnej cenie można kupić podobne auta innych marek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać - bez problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i HTP 12V 70KM 51kW
[l/100km]