Nie spodziewałem się Lamborgini po Skodzie Fabi II
dlatego moja ocena jest bardzo wysoka samochód ekonomiczny i bardzo przestronny dla tych co mówią że to jest małe autko informacja
Fabia II ma prawie 4 mery z czego 4/5 przypadają na kabinę.Wystarczajace przyspieszenia w ruchu drogowym nie jest zawali drogą.Stosując się do zalecień Skoda Auto Szkoła mozna osiagnąć spalanie 5,5 litra na 100km co jest wynikiem jak na tak trudne ekonomicznie czasy nader zadawalającym.Dokonałem na prawdę dobrego wyboru decydując się na Skodę Fabię II 1,2 HMP.Jak na razie zauważyłem tylko same zalety,wad nie ma wcale,poza małymi niedociągnięciami których nie mozna zaliczyć do kategori wady.Ale o tym napisałem w tescie.Zaskoczyła mnie również w sęsie pozytywnym drofa hamowania czyli skuteczność hamulców,Przy prędkości około 80zatrzymałem się przed pojazdem jadącyp przedemną
a BMW jechało za mną i musiało zaliczyć pobocze zatrzymał się na wysokości moi tylnych drzwi
czyli jak by nie refleks kierowcy gorzej Hamującej BMY miałbym auto slasowane o 50%
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonale dopracowany ,elastyczny(na 5 można jechać od 50 km/h)cichy , o charakterystycznym niepowtarzalnym dżwięku minimalne spalanie 5.5 l/100km
max 6,5 l / 100 km
moim zdaniem jest to przyzwoity wynik .
5,0
Skrzynia biegów
Szalenie precyzyjna,krótki skok drążka,biegi wchodzą jak w masło rewelacja,sygnalizuje wejścia wstecznego biegu dzwonkiem
4,0
Układ jezdny
dopiero mam przejechane 15 500 kilometrów średnie spalanie na tym dystansie wyszło mi 6.17 l/100km w pełni nie mogę się wypowiedzieć o wszystkich typach nawierzchni,ale moje odczucie ogólne jest bardzo pozytywne
Komfort
5,0
Widoczność
Duża przestrzenna szyba przednia,wysokie siedzenie+czujnik cofania powoduje to że
widoczność we wszystkich kierunkach jest wystarczająco dobra
5,0
Ergonomia
Dla mnie najważniejsza jest możliwość podnoszenia siedzenia,powoduje to że do Fabi wsiada sie jak do minivana , a nie trzeba się wślizgiwać lub wyczołgiwać,do maximum ograniczono ilość przełączników ,a te które zostały sa podręcznie rozmieszczone,siedzenia wygodne,dużo schowków
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lececie chłodzi wystarczajaco(manualna klimatyzacja),w zimie grzeje nieżle choć trochę słabiej na nogi,przez to ocena 4
nawiew na szyby i grzanie szyby tylnej
w normie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jak w naprawdę potężnym samochodzie,kierowca ubrany np.w płaszcz zimowy
przy zmianie biegów nie trąca pasażera siedzącego na przednim siedzeniu,co w innych samochodach nawet Pasacie jest normą
4,0
Wyciszenie
z powodu oszczędności nie założyli maty wygłuszającej klapy silnika,ciekawe jak wtedy było by go słychać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W stosunku do Lanosa którym przejechałem 228 000 po półrocznej eksploatacji mogę udokumentować że jeżdżę tą samą trasą(ok 80 km/dzień)i miesięcznie tankuję około 40 litrów trzy razy,a Lanosem na tej samej trasie ok 43 litry cztery razy w miesiącu ,jak już wcześniej pisałem po 15 366 km
spalił średnio 6,17 l/100km koszt pierwszego serwisu po 15 000 km wyniósł 340zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena jak dla każdego zawsze mogła by być niższa
ale autko ma 4 poduchy,ABS,czujnik cofania,klimatyzację
Moim zdaniem może być
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podczas jazdy na mokrej nawierzchni i w deszczu
bardzo szybko brudzą się lusterka boczne uniemożliwiające widoczność,oraz tylna szyba która do 30 sekund od przetarcia potrafi się zabrudzić do pełnego braku widoczności,brud z jezdni wpychany jest pod drzwi co w konsekwencji rysuje lakier na progach i ogólnie szybko się brudzi na mokrej nawierzchni(rzuca na siebie wodę)
niewiem czy założenie np,fartuchów nie poprawiło by sytuacji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dopiero przejechałem 13 000 km i jeszcze nie mogę nic powiedzieć bo mam samochód dopiero 6 miesięcy
ale miłozaskoczył mnie komunikat żebym za 2000 km nie zapomniał zajrzećdo stacji serwisowej