Ocena kierowcy - Skoda Fabia II Hatchback Facelifting
psawik,
9 lat temu
Silnik 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
75 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Zaskoczyło mnie NEGATYWNIE dosyć wysokie spalanie auta.
4,0
Całokształt
Auto bez szału, ale w miare niezawodne. Taki samochód do jeżdżenia. Spodziewałem się tylko mniejszego spalania. W tej cenie to najlepszy wybór jeśli chce się mieć auto bez niespodzianek, bezwypadkowe auto z nieprzekręconym licznikiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Brak problemów, czasem auto nie odpala przy pierwszym kręceniu rozrusznikiem.
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Wcześniej miałem VW Polo a Fabia o wiele szybciej traci przyczepność na zakrętach. Miękkie zawieszenie auto buja się przy hamowaniu i przyspieszaniu. Dodam, że na przeglądzie amortyzatory i zawieszenie bez zarzutów.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak się stoi jako pierwszy na światłach to trzeba się wyginać, żeby dojrzeć sygnalizator.
4,0
Ergonomia
Przydałby się jeszcze jakiś mały chowek czy półka na drobne przedmioty.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje. Śmierdzi z klimatyzacji mimo dwukrotnego odgrzybiania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca BARDZO dużo w środku i bagażniku nawet w porównaniu z większymi samochodami.
4,0
Wyciszenie
Jest ok, nie ma się tu do czego przyczepić
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na początek powiem, że komputer zawyża spalanie o 0.5 L. Auto w mieście latem na krótkich odcinkach przy nie do końca rozgrzanym silniku z dużą ilością parkowania, styl jazdy raczej ekonomiczny z małą ilością hamowania spala 6.7 litra. Przy jeździe autostradą z prędkością 140 km/h w pełni załadowany z klimatyzacją pali 5.8 L. Przy prędkości 160 km/h spalanie rośnie do 7.5 litra, ale ciekawe jest, że jak się ciśnie samochód do oporu nawet pod 180 km/h to nie przekroczyło 7.6 litra. Przy spokojniejszej płynnej jeździe ok 90-100 km/h można zejśc do 4.5 litra a pewnie nawet i mniej. Ale teoretycznie ze względu na filtr cząstek stałych i dwumasę nie powinno się jeździć wolno za miastem. Żeby wypalić DPF potrzeba 15 minut nieprzerwanej jazdy na 2500 obrotów czyli niecałe 140 km/h. Jeśli natomiast chodzi o dwumase nie powinno się dusić silnika poniżej 1500 obrotów. Auto mam 7 miesięcy, bywają okresy, że jeżdżę przez 1 miesiąc tylko po mieście na krótkich odcinkach i jak na razie z DPFem nie ma problemu. Ostatnio przejechałem 600 km: 55% miasto, 20% autostrada (140-150 km/h), 25% trasa i spalanie wyszło 6.0. Ogólnie spodziewałem się mniejszego spalania. Wcześniej miałem VW Polo z silnikeim 1.9 TDI 100 Km. Spalanie było porównywalne albo nawet niższe, ale przyjemność z jazdy DUUUUUŻO większa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto tanie i proste, ale jak na razie bezawaryjne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW
[l/100km]