Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia II Hatchback Facelifting

Termitek, 11 lat temu
Silnik 1.2 TDI CR DPF 75KM 55kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 138 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.2 TDI CR DPF 75KM 55kW od 2010 - Oceń swoje auto
3,77
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nie lubię VW i jego odmian. A Skode kupiłem i to jeszcze dwie. Jeżeli ktoś racjonalnie do tego samochodu podejdzie to zobaczy, że największym jego plusem jest właśnie ta toporność. Jeśli się kocha auta to lepiej wybrać Alfa Romeo a jak lubi się jeździć to BMW. Skoda jest kompromisem dla portfela a jak trzeba to też pojedzie jak należy;)
4,0
Całokształt
Samochód dobry jako łykacz kilometrów. Najbardziej zaskakuje pozytywnie na długiej trasie. Pracuje cicho i bardzo komfortowo. Nie czuć że to auto budżetowe. Nigdy nie przepadałem za koncernem VW a mimo to kupiłem od nich samochód. Jeżeli ktoś potrzebuje natomiast auto co dostarcza wrażeń to się zawiedzie. Fabia jest świetnym autem do pracy, przemieszczania się. Nie daje poczucia wyjątkowości. Nie przywiązuje się człowiek do tego samochodu. Natomiast jest to kawał dobrego auta. Dobrze jeździ oraz sprawuje się nawet w ciężkich warunkach. Kluczem do sprawności jest tylko właściwe serwisowanie. Drogie płyny eksploatacyjne oraz części. Zamienniki nie sprawdzają się. Autem można wtedy jednak robić 30tyś kilometrów w zmiennym okresie serwisowym. Opony także warto kupić 195/55r15 znacznie lepiej auto na nich się zachowuje. Polecam ten samochód dla kogoś kto tak jak ja robi po 50tyś kilometrów rocznie. Oszczędność jest znaczna. Wychodzi taniej niż jazda na LPG. Koszt przejechania 1km to 28gr. Silnik wprawdzie 75KM, ale wystarczy jeśli ktoś szuka auta do jazdy a nie emocji. Jeżeli komuś to przeszkadza to można zawsze zmienić oprogramowanie. Dobrze zachowuje się DPF. Praktycznie nie odczuwamy jego obecności. Nawet jeśli sporo się poruszamy po mieście. Common Rail sprawia, że podczas długiej podroży zapominamy, że jest to diesel. Dobrze jest wyciszona kabina. Szum powietrza wprawdzie słychać, lecz to dopiero powyżej 120kmh i nie jest on dokuczliwy. Przy 160-180kmh co jest maks dla tego auta nie trzeba się męczyć. Spokojnie można wewnątrz rozmawiać i słuchać cicho radia. Spalanie wtedy też nie przekracza 7 litrów co nie jest tragedią. Przy 120kmh jest to już tylko 4-4.5 litra. Silnik nie dostaje zadyszki. Wnętrze jest tylko dość biedne jeśli chodzi o plastiki. Można uznać, że jest poprawne. Dużo jest schowków oraz drobiazgów, co ułatwiają życie. Choćby gumki na drzwiach. Nie polecam auta komuś kto porusza się po mieście na krótkich trasach (do 10km) będzie się tylko irytował. W korkach także średnio się spisuje z powodu kiepskiego zestopniowania 1 i 2 biegu. Na długie dojazdy do pracy czy pracę samochodem to super. Dziewczyny na to auto się nie wyrwie, ale jak ma się swoją to już można na spokojnie złożyć tylne siedzenia bądź nawet przednie odsunąć i jest wygodnie. Wnętrze bardzo przemyślane. Zewnętrznie auto jak auto. Podobać także się może moja opinia jest taka, że priorytety w projektowaniu tego auta poszły całkowicie w praktyczność i to jest najmocniejsza strona tego samochodu. Na drugim miejscu jest ekonomia. Psują się też drobnostki, które są irytujące. Jednak da się z tym samochodem żyć komfortowo. Rozsądne auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichutki, bardzo dobrze reaguje na pedał gazu 75KM niby niewiele. Jednak auto dobrze przyśpiesza i wystarczy na trasę oraz miasto. Licznikowo na A2 idzie 180. Przyśpieszenia nie mierzyłem jednak 2 i 3 bieg dobrze się zbiera. Wyżej już gorzej... wystarczy to jednak do codziennego przemieszczania się. Wyciszenie jednostki jest ogromnym atutem. Jeździłem wcześniej 1.4 tdi jak i 1.2 htp to obydwa silniki są głośne. Ciszej jest tylko w 1.2 tsi.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bardzo gładko oraz precyzyjnie. Jedyne co można się przyczepić to zestopniowanie biegów 1 oraz 2. Podczas jazdy w korku 1 jest zbyt niewygodnie a 2 już zbyt szybkie na czym traci płynność jazdy. Jednak można się nauczyć. Na początku kiedy auto kupiłem to notorycznie mi gasło ponieważ trudno było mi wyczuć moment.
4,0
Układ jezdny
Opony 195/55 r15 i autem można brać zakręty z dużą prędkością. Prowadzi się stabilnie. Zawieszenie tylko jest dość miękkie co wymaga odrobiny wprawy przy nagłej zmianie kierunki jazdy (test łosia itd.) Gorzej że lecą tulejki oraz łączniki stabilizatora. Identycznie jest w mojej Fabii I co jeździ żona.
Komfort
3,0
Widoczność
Kiepsko wypada widoczność po bokach. Martwe pole jest bardzo duże i często kręci się głową aby wszytko ogarnąć. Lusterka na plus ponieważ są duże.
4,0
Ergonomia
Szału nie ma, ale poprawną pozycje za kierownicą można zająć bez problemu. Nie ma męczenia się, że ustawienie komfortowe wymaga nie wiadomo jakich akrobacji. Jedyne co to brak regulacji pasów bezpieczeństwa przeszkadza. Dziewczyna co ma niewielki wzrost musi bardzo mocno podnosić siedzenie. Plusem jest to że taka możliwość jest przewidziana. Schowki i pokrętła są na dobrej wysokości i miejscach. Nie trzeba odrywać wzroku od drogi aby sięgnąć po np. chusteczkę. Po złożeniu tylnej kanapy można na spokojnie przewieść duży pakunek, lub rozłożyć na płasko i uprawiać seks a miejsca wystarczy aby w pełni się wyprostować.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Parują szyby o ile nie uruchomi się klimatyzacji. Dobrze grzeje jak na diesla. Szybko łapie temperaturę. Nawiewy można ustawić w takiej pozycji aby w zależności od potrzeb rozprowadzały powietrze. Na tylnej kanapie brak osobnego nawiewu co powoduje że latem klimatyzacji nie ogarnia dobrze tylnej części auta.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osoby dobrze siedzą 5 już niekoniecznie... najlepiej jednak podróżować w 2 osoby. Kierowca ma może trochę za mało miejsca na wyprostowanie lewej nogi, co przeszkadza w długiej trasie. Jednak nie odbiega to od np fiata bravo który mimo że większy jest bardziej ciasny.
5,0
Wyciszenie
zamknięte okna silnik sobie pomrukuje powietrza nie słychać Common Rail to jednak dobry kierunek. Wyciszenie benzyny już jest kiepskie. Diesel cichutki i komfortowy. Jadąc 140 można słuchać radia i rozmawiać bez wysiłku. Zaznaczam tylko że tyczy się to diesla tylko na CR. Zwykłe TDI szczególnie 3 cylindrowe jest fatalne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie naprawdę jest niskie. Wprawdzie nie tak jak katalogowe. Jednak bardzo blisko. Klimatyzacja nie obciąża bardzo silnika i nie zwiększa zużycia o więcej jak 0.5 litra na 100km. Autostrada prędkość do oporu to spalanie ok 7 litrów. Średnie z ostatnich 8tyś. 5.29L/100km. Ekonomiczna jazda na trasie ale bez dziadkowania ok 4.25 plus spokojne miasto (Warszawa, Łódź). Przeglądy za to drogie szczególnie olej 5w30LL ok 89zł litr :( Oleju za to nie bierze w ogóle. Rozrząd ok 1500zł poza aso. Naprawy to tylko gumy i łączniki ale to koszta maks 200zł strona. Zaskoczył mnie natomiast DPF który działa bardzo dobrze i praktycznie nie daje znać o swoim istnieniu.
2,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo droga w zakupie. Dodatkowe wyposażenie to już zupełny kosmos. Przyzwoita cena dla tego auta to jest 50 tyś. kosztuje jednak o 10 tyś więcej. Zwraca się wprawdzie po ok 90tyś kilometrów. Wciąż jednak jest to wydatek. Plusem jest na pewno niska utrata wartości. Jakość... jest solidna jak żelbeton widać że dopracowana. Wystrój wnętrza brzydki, lecz nie powoduje dyskomfortu. Plastiki też gatunkowo w miarę dobre.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
prawie 140 tyś i padł czujnik temperatury AC bądź uszczelka. Elektryka automatycznych podnośników szyb jest przeciętna, czasem robi dziwne rzeczy. Poza tym nie ma do czego się przyczepić. Wyciera się szybko kierownica oraz niby skóra przy drążku zmiany biegów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać! nic poważnego się nie wydarzyło

On - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TDI CR DPF 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Fabia II Hatchback Facelifting