Gdyby nie te problemy ze świerszczami w zawieszeniu i bardzo nędzne opony montowane na starcie (matador "Elite") dałbym 6-tkę.
Wrażenia
5,0
Silnik
TDI na pompowtryskiwaczach to jest to, nie jest tak wrażliwe na jakość ON (jednak nie tankuję w "tanich" stacjach).
4,0
Skrzynia biegów
Mogli wrzucić 6-cio biegową do tej wersji.
5,0
Układ jezdny
W kombi jest twardsze zawieszenie na czym cierpi nieci komfort ale lepiej trzyma na zakrętach.
Komfort
3,0
Widoczność
Słupki przednie mogłyby być nieco "szczuplejsze" czasami nie widać jakieś sylwetki wchodzącej na pasy po zakręcie, szczególnie po zmroku.
5,0
Ergonomia
Lubię tą surowość w wykonaniu VW, nie trzeba szukać "czegoś" "gdzieś"
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimę - bez zastrzeżeń (koniecznie trzeba pamiętać o wymianie filtra przeciwpyłkowego przed zimą po jazdach na polskich, czystych drogach).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mały nie jestem (2 m) i siedzenia nie odsunąłem do końca ;) 2+2+pies się mieści
4,0
Wyciszenie
Zimny diesel lubi klekotać, pompowtryskiwacze też dobrze słychać przy niskich temperaturach. Opony startowe trzeba szybko "spalić" i o nich zapomnieć - zapada błoga cisza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poniżej 5 l/100km to super wynik przy tych parametrach 101 KM i 240 Nm.
4,0
Stosunek jakość/cena
TDI i klima trochę kosztuje ale dla tej przyjemności z jazdy - warto!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypienie przedniego zawieszenia - "mistrzowie" z ASO nie mogą tego zdiagnozować. Wymienili mi już łączniki stabilizatora, łożyska na Macpersonach, dale jest to samo :(
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i mam nadzieję, że tak zostanie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 101KM 74kW
[l/100km]