Silnik
: Silnik pod względem dynamiki i jednocześnie ekonomiczności to najsilniejsza strona tego auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Pęknięcia tulei wahaczy po 90 tys km
Inne
: Po trzech latach dolewka Borygo
5,0
Całokształt
Bez zarzutu. Gdyby robili jeszcze ten model w tej karoserii bez wahania kupiłbym ponownie to samo. Może z bogatszym wyposażeniem...
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacje. Przyspiesza bardzo dobrze. Elastyczny na trasie. Ekonomiczny - moje rekordowe spalanie na trasie (bez klimy i obciążenia) to 3,4 l/100km. Bezawaryjny. Od czterech lat nie było żadnej usterki. Jak to diesel na pompowtryskach chodzi traktorowato, zwłaszcza nienagrzany
4,0
Skrzynia biegów
W zasadzie nie ma się do czego przyczepić. Mam wrażenie że przy tym przebiegu jaki wyrobiłem zaczyna się lekko haczyć przy wkleszczaniu biegów.
4,0
Układ jezdny
Belka skrętna. Twardy. Na polskich drogach mocno trzęsie. Przy wymianie oleju przy 90kkm - znalazłem pęknięte tuleje wahaczy. Nie wiem ile to kosztuje bo jeszcze nic z tym nie zrobiłem.
Komfort
3,0
Widoczność
Zero uwag. Z czujnikami cofania bardzo fajnie.
4,0
Ergonomia
Nie mam uwag. Uważam że grupa VW pod względem ergonomii całkiem nieźle przemyślała rozplanowanie kokpitu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Diesel. Nagrzewa się powoli. Do pracy mam 20km i jednej z zim przy temperaturach minus 30 stopni zdarzało się, że nie dał rady dojść do normalnej temperatury roboczej aż do firmy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to wielka landara, ale miejsca ma dosyć. Dla pasażerów z tyłu ma więcej miejsca nawet niż samochody o większym rozstawie osi. Każdy musi się sam przymierzyć i nie sugerować się centymetrami z katalogu.
2,0
Wyciszenie
No cóż - tu jak to w TDI Volkswagena. Rewelacji nie ma. Jakiekolwiek porównanie do innego diesla wypada na niekorzyść Skody.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak kto nie ma zbyt ciężkiej nogi to wyrobi rewelacyjne zużycie paliwa na trasie. Na mieście jak to na mieście - nigdy nie wiadomo. Mi na dystansie 4000 km wychodzi zużycie na dojazdy do pracy 5,5litra. Ceny przeglądów w ASO nie zabijają, ale wymiana oleju poza ASO kosztuje już 3x taniej, a przy okazji mogę stać nad głową majstra i patrzeć co robi. A i od blacharzy ASO należy się trzymać z daleka przynajmniej w Skoda Sunny w Poznaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna usterka którą pamiętam to jeszcze na gwarancji zacięła się klapa bagażnika. Serwis od ręki wyregulował.
Raz dolewałem Borygo bo zimą po odpaleniu włączał się alarm, że ma za mało
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Po prostu nic się dzieje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 101KM 74kW
[l/100km]