Auto miejskie ostateczne!
Mało pali, na pierwszych 3 biegach dynamika akceptowalna. Bardzo pakowane. Klimatyzacja, komputer pokładowy i nic poza tym. NIE MA CO SIĘ ZEPSUĆ! Auto dla osoby która chce się bezawaryjnie i tanio przemieszczać po mieście.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wolnossący diesel to sens i godność człowieka. Nie ma za wiele mocy, ale do miasta wystarczy. Brak koni mechanicznych nadrabia całkiem znośnym momentem obrotowym. Usterki? Termostat i pompa hydroelektryczna wspomagania kierownicy. I koniec. Przez 21 lat eksploatacji.
5,0
Skrzynia biegów
Trochę za krótka, ale do miasta idealnie zestrojona. Chcesz jechać tanio? 4 bieg i 50km/h da spalanie około 4,5l / 100km. Biegi wchodzą pewnie, nie wypadają. Nic nie zgrzyta i nic nie "wylata".
4,0
Układ jezdny
Przy prędkościach 50-90km/h prowadzi się całkiem stabilnie. Jest dość wysoko zwieszony, przez co nie lubi bocznego wiatru i prędkości autostradowych. Nigdy nie jechałem nim szybciej niż 130km/h. To rozsądne maksimum, które daje jako-takie poczucie panowania nad wozem.
4,0
Karoseria
Koroduje podobnie jak inne auta grupy VAG z tego okresu. Progów z przodu nie stwierdza się. Klapa z tyłu gnije na wylot. Listwy ozdobne pokrywają się rdzawymi bąblami. Na szczęście elementy konstrukcyjne jak podłużnice, kielichy podłoga - jak dzwon. Szpachlować / obserwować / jeździć.
Komfort
5,0
Widoczność
Akwarium. Widać wszystko i wszędzie. Bardzo pięknie!
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, oprócz GNIAZDKA ZAPALNICZKI. To samo jest w Fabii 2. Nigdy nie zrozumiem tego kretyńskiego umiejscowienia. Moja wersja nie ma regulowanej wysokości fotela kierowcy i dzielonej tylnej kanapy. Szkoda. Podniosłoby to znacznie wygodę podróżowania i przewożenia rzeczy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa i chłodzi. Klimatyzacja jest wydajna. Szyby nie parują. Jak na ten segment pojazdu i diesla, jest bardzo dobrze!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo ładnie. Więcej miejsca niż w POLO. W 4 osoby można jechać (w miarę) sensownie.
3,0
Wyciszenie
Lepiej niż w Cinquecento, gorzej niż w czymkolwiek z silnikiem TDI. Klekocze, warczy, wyje. Na szczęście plastiki są za twarde żeby skrzypieć. Tego bym nie zniósł.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czujnik świateł stop za 14zł. Pająk od kierunkowskazów - używany za 25zł.
Od kiedy go mam tyle musiałem przy nim wymienić. I dwie żarówki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanie, pancerne, wielozadaniowe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Panie. Wsiadasz dzisiaj i jedziesz nad morze!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem czy korozja to poważna usterka, ale kupiłem szpachlę i "eko śnieżkę" do naprawy progu. Więc usterka już nie występuje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 64KM 47kW
[l/100km]