Auto toporne, proste, do bólu niezawodne i niesamowicie ekonomiczne. Rewelacyjne. W silniku nie ma się co psuć, brak turbiny, brak dwumasu, brak też lepszych osiągów, choć jak na 64KM i tak jest super.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to najlepsza część tego auta. 230 tys. km i ani jednej usterki. Standardowe wymiany oleju, filtrów, świec i to wszystko. Dynamika, szczególnie na 2 pierwszych biegach jest super, do 80 km/h dobra, powyżej tej prędkości potrzebuje już czasu na rozpędzenie, ale jak się rozpędzi, to utrzymanie prędkości nie jest problemem. Na autostradzie można spokojnie jechać 140-160 km/h i czuć, że silnik się nie męczy. Do tego bardzo fajna elastyczność. Odpalanie w największe mrozy od 1 razu, zawsze.
3,0
Skrzynia biegów
Nie haczy, skoki lewarka krótkie. Pewne wrzucanie każdego biegu. Nawet w zimie, przy dużych mrozach nie występuje ciężka praca, czy trudności z wrzuceniem któregokolwiek biegu.
3,0
Układ jezdny
Prowadzi się w miarę stabilnie, choć przy wyższych prędkościach nie jest do końca pewna. Może to wina wąskich opon? Ja mam 165/70/14. Za to do trwałości nie można mieć zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność ok. Choć do tyłu przeciętna, ale pomagają czujniki parkowania. Lusterka duże, dobrze w nich wszystko widać.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Co prawda ciężko mówić o ergonomii, gdy ma się na desce 3 przyciski i 3 pokrętła. Ale dostęp do wszystkiego jest wzorowy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bardzo wydajnie, natomiast ogrzewanie tak sobie. Z racji, że to diesel, potrzebuje w niskich temperaturach sporo czasu, by nagrzać wnętrze. Poza tym układ ogrzewania cierpi na dość powszechną wadę - usterkowy jest silniczek sterujący regulacją ciepło/zimno - albo leci gorące powietrze, albo zimne. Standardowa usterka w Fabiach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bagażnik 426 litrów, foremny. Dzielone siedzenia. Miejsca na przednich fotelach wystarczająco, a na tylnych jest więcej miejsca na nogi niż w Golfie IV, którym wcześniej jeździłem. Jak na auto klasy B, przestrzeń jest imponująca.
2,0
Wyciszenie
Nie ma co ukrywać - cicho nie jest. Szczególnie przez jakiś czas po uruchomieniu zimnego silnika. Po rozgrzaniu jest lepiej, ale i tak głośno. Za to przy wyższych prędkościach hałas nie narasta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie na poziomie nieco ponad 5 litrów, przy jeździe miejskiej. Na trasie przy rozsądnych prędkościach spada do 4. Autostradowa jazda z prędkościami bliskimi maksymalnej, to zużycie nie więcej niż 6 litrów. Minimalnie 3,6, przy spokojnej jeździe.
Ceny napraw i części śmiesznie tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z 12-14 tys. zł można kupić auto z klimą z 2004-2005 roku. Dość spore. Chyba nieźle?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
230 tys. km i brak awarii. Owszem zdarzają się czasami drobne usterki, typu opisany wcześniej silniczek nawiewu, ale to drobnostki, nie wpływające na jazdę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 64KM 47kW
[l/100km]