Wybrałem ten silnik ( 300TYS. kilometrów) nie zewzględu na moc lecz na stałą jazdę i niskie spalanie.Bardzo duzo jeżdżę- spolanie 4,0L /100km do 4,3km/100km.NIEZAWODNY, gdy dbasz terminowo oniego.Zero wycieków ,brania oleju,kopcenia,ubytków chłodziwa.1,9SDI ma ciężki rozruch przy -24st.C;jakoś trzeba sobie radzić.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze zmienia sie biegi, sprzęgło lekko, plynnie chodzi, nic nie zgrzyta.
4,0
Układ jezdny
Miękkie zawieszenie.Z silnikiem 1,9SDI manewrować trzeba mocniej,skręt ma niewielki i niemały/przecietnie na trzy ruchy.
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie wysokiej osoby ,bardzobobry.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawnie w zimie okna się odmrażają
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tyłu moa swobodnie siedzieć wysokie osoby.Bagażnik bardzo pojemny.Pomieści bagaż czterech osób.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wręcz IDEALNE : miasto-4,3L do 4,5L.
Trasa- 3,9L/100km do 4,3L/100km.
Cennik części niski,nie wygórowany,naprawy TYLKO u prywatnego mechanika-specjalisty-SKODY (2/3 zaoszczędzone).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poprzejeździe 320.000km (trzystudwudziestu tys.)
wymiany częste żarówek .Dwa małe odpryski/zużycie lakieru. Fotele NIE Popsute,chodniczki wymienione.
ELEKTRYKA BEZ ZARZUTU. Niezawodnośc prostota.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana pompy wody.przy bardzo mroźnych dniach na zimnym silniku włącza się czujnik chlodzenia wody/zawysoka temperatura.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 64KM 47kW
[l/100km]