Silnik
: Te 75KM w ponad tonowym aucie naprawdę potrafi ładnie przyspieszyć.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza na 2 elementach (usunięta na gwarancji)
4,0
Całokształt
Auto bez fajerwerków. Typowy muł roboczy. Nie jest piękny ale robi swoje. W wersji 1,4 TDI auto raczej dla ludzi lubiących jeździć spokojnie. Pozwala na sprawne przyspieszanie do 100-120 km/h. Wystarcza to do bezstresowego wyprzedania pojazdów jadących z prędkością 100 km/h.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ..... to najbardziej kontrowersyjna część tego auta. Ma niską kulturę pracy (3 gary), jest głośny, elastyczność jak na diesla taka sobie.
Z drugiej strony zapewnia dobra dynamikę (jak na swoje 75 koni). To są prawdzie konie a nie kucyki ja w większości benzyniaków. Ponadto nie dużo pali. Na trasie przeciętnie 4,3 ale superoszczędny może zmieścić się czasem w 3,8 l/100
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze i stabilnie. W wersji kombi podczas szybkiego pokonywania zakrętów ma się uczucie że buda chce się przechylić ale koła trzymają się podłoża stabilnie.
Gorzej z kulturą pracy zawieszenia i jego żywotnością. Głownie chodzi o te tuleje wahaczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Wersja kombi więc nie należy się spodziewać rewelacyjnej widoczności do tyłu ale nie jest źle.
5,0
Ergonomia
Wszystko proste jak budowa cepa.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jestem do końca zadowolony z ogrzewania. Trudno go ustawić. Temperatura grzania często się zmienia i trzeba zmieniać ustawienia pokrętła.
Z wentylacją w moich poprzednich autach też było lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto klasy B to całkiem dobrze. Ajaki duży bagaznik.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie za słabe do głośnego silnika 1,4TDI. Jest cicho gdy obroty silnika działają w przedziale 2000-2500. W innych hałas przeszkadza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest bardzo niskie. Trochę gorzej z częściami i przeglądami. O ile części do zawieszenia, filtry są na akceptowalnym poziomie to w przypadku elementów silnika są bardzo drogie. Wymiana rozrządu to koszt około 800-1000 zł (nie w aso)
3,0
Stosunek jakość/cena
Chociaż to niezły samochód to jednak kosztuje w zakupie więcej niż powinien (patrząc na wyposażenie i możliwości).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdyby nie rdza byłoby doskonale.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDI 75KM 55kW
[l/100km]