Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia I Kombi

Ruffiox, 17 lat temu
Silnik 1.4 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Fabia I Kombi 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Osobiście jest zadowolony z zakupu. W tej klasie aut jest to najciekawsza oferta zakupu no i wyposażenie jakie sie dostaje przewyższa oferty konkurecji. Całość oceny psuje niestety fatalna jakość siedzeń, już w twingo lepiej i wygodnie sie podróżowało.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do 120km/h cichy, dobrze sie zbiera. Powyżej głośny ale to 1,4 nie ma cudów. Na trasie Wrocław-Opole 180km/h i jeszcze zapas mocy. Hałas umiarkowany, można spokojnie rozmawiać. Wyprzedzanie w mieście szybkie ale na wysokich obrotach.
5,0
Skrzynia biegów
Nie spodziewałem sie tak dobrej skrzyni biegów w aucie średniej klasy. Biegi wchodzą jak przysłowiowy nóż w masło. Bardzo dobrze zestopniowane, chociaż na trasie brak 6-tki ze względu na hałas jest odczuwalny.
5,0
Układ jezdny
Świetne Volkswagen-owskie zawiesznie. Jest dość twarde co nie każdemu podpasuje. Bardzo dobrze trzyma sie jezdni na ostrych zakrętach a promień skrętu wzorowy.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobrze sprawdza sie czujnik cofania. Lusterka jak w golfie 4, prawe mniejsze, co może wprowadzać pewien dyskonfort. Słupki przednie też nie nastręczają wielkich problemów.
5,0
Ergonomia
Skoda ma naprawde przemyślane decyzje. Wszystko pod ręką, żadnych zbędnych ruchów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa i odparowuje szyby, nawet tylne boczne po odpowiednim ustawieniu nawiewu. Nawiew na nogi paseżera z tyłu funkcjonuje bardzo dobrze.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to najsłabsza rzecz w skodzie. Nie wiem jakie siedzenia założyli ale jest niemożliwością optymalizacja ich w wygodną pozycję. Chroniczne bóle kręgosłupa lędźwiowego i drętwienie nóg mimo możliwości regulacji siedzenia oraz kierownicy skutecznie tłumi radość z jazdy. Z tyłu jest ciasno i na dłuższą podróż trzeba zaplanować więcej przystanków i jakieś ćwiczenia korekcyjne.
4,0
Wyciszenie
Nie jest złe, jak pisałem przy silniku głośniej zaczyna sie robić po 120km/h. Dziury też dobrze tłumi, no ale jest to nowe auto. Przy większych prędkościach szum powietrza skutecznie zagłusza prace silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze, w mieście przy BARDZO (emeryckiej) spokojnej jeździe potrafiła zejść nawet do 5,8l/100km. Kiedy przyciśnie sie jej gaz spalanie wzrasta do 7,3 litra na 100km co jest do przełknięcia. W cyklu mieszanym 6,5 to standart.
4,0
Stosunek jakość/cena
46 tys za kombi w wersji mint + pare drobiazgów jak relingi, guma do bagażnika czy chodniczki to przyzwoita cena. Ale te siedzenia grrrr...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właśnie po przejechaniu 10 tyś km zepsuł się regulator ciepłego i zimnego powietrza. Jest możliwość grzania na max lub zimne. Mam nadzieje tylko na szybką naprawe.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic sie nie stało

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Fabia I Kombi 1.4 16V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,0
l/100km
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Fabia I Kombi