Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia I Kombi

MIke, 3 miesiące temu
Silnik 1.4 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Skoda Fabia I Kombi 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
3,00
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ilość miejsa we wnętrzu jak na auto klasy B
Inne : Jak na tamte czasy - relacja ceny do wielkości samochodu (tańsze były tylko - o wiele bardziej przestarzałe - Polonezy
Układ hamulcowy : Hamulce nigdy w tym aucie mnie nie zawiodły!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Awaryjny, chimeryczny, głośniejszy i bardziej warkotliwy niż niejeden diesel
Inne : Układ chłodzenia - naprawy w ASO, a i tak konieczność częstych dolewek płynu chłodniczego
Inne : Bez przerwy przepalające się żarówki w przednich reflektorach
2,0
Całokształt
O matko i córko, ale z perspektywy czasu to był samochód! Z jednej strony - jak na tamte czasy z nowoczesną linią nadwozia, obszerny (kombi klasy B - teraz już takich w ogóle nie ma!), z ciekawym często wyposażeniem, bo nawet klimatyzacja manualna AD 2001 to był rarytas. Z drugiej strony - okropny trzycylindrowy silnik, problemy z LPG, instalacją chłodzenia, skrzynią biegów, nagrzewające się kosmicznie wnętrze (brak szyb atermicznych!!!). Taka kinder-niespodzianka - nigdy nie wiedziałeś co cię w tym aucie dziwnego spotka...
Wrażenia
2,0
Silnik
Niestety silnik to największa porażka tego auta. Bardziej nieprzyjemny w brzmieniu niż niejeden diesel, warczący, ale i wywołujący silne drgania. Nie wiem czy miał jakiekolwiek zalety - poza niskim kosztem zakupu (w porównaniu z innymi jednostkami, w tym modnymi i drogimi wtedy dieslami).
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo średniawa - trzeba było używać jednak sporej siły do ich wbijania. No i brak szóstego biegu, na wyżsych obrotach silnik wył nieziemsko.
4,0
Układ jezdny
No nie jest układ jezdny w tym modelu wymarzony, zwłaszcza w budzie kombi. Dużo kierownicą trzeba się nakręcić przy wielu manewrach - kierownicą z luzami i monstrualnie więlką jak na tak małe auto.
5,0
Karoseria
Bez czujników cofania (lukusus w tamtym czasie), auto narażone na obicia i obcierki - widoczność i do tyłu i do przodu taka sobie... Dużo niemodnych dziś kolorów lakierów (np. mocno ciemna zieleń, bordowy). Nagrzewające się kosmicznie wnętrze z wersjach bez szyb atermicznych, wręcz topiły się różne przedmioty w środku.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu bardzo dobrze, z boku naprawdę nieźle, z tyłu (przez pochyloną tylną ogrzewaną szybę) wręcz słabo. Brak czujników cofania, o kamerach cofania w tych czasach nie wspominając...
3,0
Ergonomia
Niby Czesi kopiowali wiele rozwiązań z Volkswagena, ale tym razem coś nie do końca wyszło... Wiele modeli miało brzydkie szare wnętrza wykonane z twarych plastików - totalnie bez gustu. Brak dzielenia tylnego siedzenia: składało się w całości. Kiepska tapicerka w szaroburym szmacianym kolorze. Wiele przycisków umieszczonych za nisko. Niewielka regulacja kierownicy. Trudne, "przedunijne" czasy tego nie usprawiedliwiają, Kia i Hyundai tworzą już w tym czasie świetne ergonomiczne samochody...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wielka buda w wersji kombi, bardzo powoli nagrzewająca się, również chłodzenie wnętrza było "mission impossible" w obliczu braku szyb atermicznych. Kierowca i pasażerowie przy działającej na maksimum klimie opuszczali pojazd z objawami porażenia słonecznego - paranoja...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód klasy B - to naprawdę znakomicie, można się poczuć jak w aucie kompaktowym. Funkcjonalność psuło jednak wiele elementów: mocno pochylona klapa bagażnika ograniczająca jego pojemność czy też brak dzielenia tylnych siedzeń (trzeba było składać albo całą kanapę albo w ogóle). Do tego dziwne opcje konfiguracji auta - z jednej strony klimatyzacja (kiedyś rarytas), z drugiej strony - wszystkie szyby otwierane manualnie - "na korbki".
2,0
Wyciszenie
Kabina bez szyb wyciszających dżwięki z zewnątrz, co przy niemal całkowitym braku materialów wygłuszających i klekoczącym silniku dawało wyobrażenie o całości wyciszenia w tym aucie...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niby tanie części, ale przy tak ogromnej częstotliwości wizyt w ASO (już po gwarancji), niekoniecznie eksploatacja tego auta była niskokosztowa. Jak na moc silnika, to potrafił on palić jak smok - stąd decyzja o montażu w ASO akcesoryjnej instalacji LPG wysokiej klasy. Niestety nie spełniła ona w pełni swojego zadania - auto odtąd miało ogromny apetyt na... płyn chłodniczy, nawet kilka-kilkanaście dolewek w miesiącu (co ani wcześniej, ani też później mi się nigdy nie zdarzyło).
3,0
Stosunek jakość/cena
Zaczęły się już pojawiać wtedy samochody w lepszej realacji jakości do ceny - np. Hyundai Getz, Kia Cee'd (pierwszej generacji). Jeszcze wtedy Fabia broniła się na rynku niskim poziomem ceny "od" oraz możliwością dość szerokiej konfiguracji.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety tych drobiazgów z czasem było mnóstwo: - bez przerwy przepalające się żarówki przednie (!) - odpadające i rysujące się plastiki we wnętrzu - ciągłe dolewki płynu chłodniczego - szarpiące przełączanie się z benzyny na LPG - matowiejące klosze reflektorów - dużo rys na karoserii - "toporność' wielu elementów (np. ciężkie drzwi, ciężka klapa bagażnika) - wymiana szyb na atermiczne, bo już w tym samochodzie nie dało się jeździć...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na 6-letnią eksploatację to było tego o dużo za dużo: - awaria jednego z cylindrów w silniku i remont silnika - "posypanie się" skrzyni biegów na autostradzie w zachodniej części Niemiec i awaryjny drogi transport do Polski - co chwilę remonty i naprawy układu chłodzącego

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Fabia I Kombi