Karoseria
: Duzy bagaznik. wyposazenie w czyjniki parkowanie, ktore w drozszych pojazdach ciagle traktowane jest jak luksus.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: cale przednie zawieszenie
Układ elektryczny
: obieg wew. powietrza i sterowanie temp. w klimatyzacji
Układ hamulcowy
: zapieczone cylinderki z tylu
3,0
Całokształt
Fabia jest dobra kiedy jest nowa. Bolaczki wychodza po gwarancji. Niestety jakosc wykonania taka sobie. Serwis w cale nie jest tani. Troche sie zawiodlem. Drugi raz nie kupie, tym bardziej nowego modelu, ktory jest po prostu brzydki. Poza tym to jest bardzo male auto, ale ze sporym bagaznikiem. O ile zawieszenie i silnik mozna remontowac/naprawic w praktycznie kazdym warsztacie to elektronika i wew. uklady (klima) sa juz problematyczne. Nie kazdy chce sie za to lapac. Sporo zamiennikow.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo rowno, ale brakuje mu mocy. To auto jest po prostu za ciezkie - wazy prawie 1200 kg. Obciazone i z klimatyzacja wlaczona praktycznie przestaje jechac. Co do niezawodnosci to nie jest zle. Padl tylko czujnik polozenia walu. Troche glosny powyzej 4000 obr/min.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje dobrze, biegi wchodza sprawnie, a skok lewarka nie jest zbyt duzy. Czasami problemy ze wstecznym, ale to drobiazg. Brak szostki :-)
3,0
Układ jezdny
Sprezyste, ale zbyt sztywne i za malo wyciszone. Mozna powiedziec nawet jaka jest faktura asfaltu bo tak dobrze przenosi odglosy. Troche nisko zawieszony przod trzeba uwazac na krawazniki. Na zakretach troche sie przechyla i nieobciazony tyl moze troche przeskakiwac na tarkach. Przednie zawieszenie bardzo nietrwale. Sypie sie po 50000 km.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok, ale przeszkadzaja slupki. Z tylu oczywiscie gorzej, ale sa czujniki parkowania. Male prawe lusterko.
4,0
Ergonomia
Tu chyba jest dobrze. Obsluga komp. bardzo prosta i ma wiele funkcji.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko byloby swietnie gdyby nie awarie ogrzewania i obiegu wew. powietrza. Podczas deszczu paruje caly tyl.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest male auto i nie dajmy sie zwiesc jego zew. rozmiarami. Z przodu w miare wygodnie z tylu oczywiscie ciasniej, ale tez tragedii nie ma. Duzy bagaznik. np. narty mozna wozic wew itp.
3,0
Wyciszenie
Tu mogloby byc lepiej. powyzej 130 km/h szumy sa ogromne. Zawieszenie tez pracuje dosc glosno na zlych nawierzchniach, czyli wszedzie. Stuki zawieszenia i jakies chrobotanie w drzwiach od nowosci.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W miescie pali sporo. W lecie z klima nie ma problemu osiagnac 10l/100km. W trasie juz jest lepiej. Ceny w ASO zabojcze i poza nim tez nie jest rozowo. W ciagu ostatniego roku zostawilem 3000 pln w serwisach.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniadze wtedy nie kupilbym tak dobrze wyposazonego samochodu, ale z biegiem lat auto zaczyna sie sypac a naprawy zaczynaja przekraczac 15% wartosci pojazdu i konca nie widac. Problemy z jakoscia(cieknace drzwi itp). Skoda troche leje na klientow Fabii.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto zaczyna sie sypac po 4 latach lub 80 000 km jak to bylo w moim przypadku. Zawieszenie jeszcze szybciej. Problemy z czujnikiem polozenia walu, nastawami temp. (klima polautomatyczna), obiegiem wew. powietrza. Stuki w zawieszeniu. Awarie tylnych hamulcow. Znikajace podswietlenie panelu w przednich lewych drzwiach. Palace sie zarowki sw. mijania. Cieknace drzwi. Zacinajaca sie klapa bagaznika. Oberwane odboje w tylnym zawieszeniu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zablokowane tylne cylinderki i brak hamowania na tyl. Czujnik polozenia walu. Ceny naprawy spore.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]