Przeniesienie napędu
: Czytając dane katalogowe (mała moc, przyspieszenie ok 14 sekund) zapowiadał się samochód dla emeryta - tymczasem auto jest bardzo dynamiczne i sportowo zestrojone.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Przypadłość cewki zapłonowej dla tego modelu jest podobno \'typowa\' - w ASO zdiagnozowali problem w minutę i wymienili ją w 15 minut
Układ elektryczny
: Przypadłość czujnika świateł stopu dla tego modelu także jest \'typowa\' - w ASO wymienili go w 2 minuty
5,0
Całokształt
Bardzo porządnie wykonane auto. Wersja Tour de France jest fantastycznie wykończona i dobrze wyposażona. Auto jest bezawaryjne i oszczędne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny - ciągnie od niskich obrotów, nigdy nie jest zbyt natarczywy akustycznie a kręcę go często do maksymalnych obrotów. Z tej pojemności i przy fabrycznej mocy 75 KM trudno oczekiwać lepszych osiągów.
5,0
Skrzynia biegów
W wersji Tour de France lewarek jest o wiele przyjemniejszy niż w standardzie i wybieranie biegów jest baaardzo precyzyjne - w firmowych autach już nie jest tak dobrze.
5,0
Układ jezdny
Tour de France ma niskoprofilowe opony 195/50 R15 i początkowo obawiałem się że będzie nerwowo podskakiwał na koleinach i dziurach - nic takiego nie ma miejsca! Auto jest bardzo stabilne podczas jazdy z dużą prędkością i dość sztywno zestrojone co sprzyja szybkiemu pokonywaniu zakrętów. Mimo że to przód napęd w skrajnych sytuacjach zarzuca tyłem (zwykle bagażnik jest pusty i nie ma z tyłu pasażerów więc koła nie są odpowiednio dociśnięte do jezdni bardzo lekkim nadwoziem którego większość masy przypada na przednią oś)
Komfort
3,0
Widoczność
Z tyłu standardowo są przyciemnione szyby plus dość szerokie słupki i ramka pokrywy bagażnika - na szczęście są czujniki cofania. Do przodu nie widać gdzie się auto zaczyna ze względu na łukowate opadanie maski - dla pewności moja żona zostawia duże odległości do poprzedzających samochodów.
4,0
Ergonomia
Wyposażenie rozmieszczone logicznie i ergonomicznie. Kwestia przyzyczajenia i można wszystkim operować \'na pamięć\' nie odrywając wzroku od drogi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Półautomatyczna klimatyzacja to bardzo dobry pomysł - w upalne lato sprawdza się idealnie, pomaga także w zimie szybko odparować szyby. Przydają się także oba chłodzone schowki.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest auto segmentu B - nie jest jakieś superprzestronne, ale widziałem o wiele ciaśniejsze. Jestem dość wysoki i bez problemu mogę dopasować fotel i regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę.
3,0
Wyciszenie
Słychać wszystkie odgłosy pokonywania nierówności, szum toczenia opon (szczególnie fabrycznych Pirelli - po zmianie na Goodyear myślałem że coś jest nie tak ponieważ zapanowała cisza) oraz przepiękną muzykę silnika wkręcającego się w górny zakres obrotów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Za 50 tysięcy zł nie mogłem znaleźć nic konkurencyjnego - tym bardziej że kombi w segmencie B także i dzisiaj jest niezbyt powszechne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 5 lat eksploatacji padła mi jedynie cewka zapłonowa (spokojnie dojechałem do najbliższego ASO i wymieniono mi ją od ręki na gwarancji) i czujnik światel stopu. Reszta jest bardzo trwała.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie wystąpiły poważne usterki i naprawdę się dziwię tym osobom, które ciągle mają zastrzeżenia do jakości Skody.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]