Zawieszenie
: Naprawa całego zawieszenia - przód-tył
Układ elektryczny
: Diesel nie jeżdżony zimą nie garażowany przy -20 nie odpali
4,0
Całokształt
Cały samochód oceniam na 4 z plusem. Autko idealne dla 1-2 osób przemieszczających się z pkt A do pkt B . Na trasie 200 km spalanie na poziomie 3,9 L /100 km. Jako że jeździłem wcześniej Astrą 5-6L/100 jest to dla mnie coś nowego. Miłe zaskoczenie
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik z przebiegiem 250000km . Rozrząd robiony co 70 000 , wymieniać należy cały rozrząd oraz pompę wody musowo. Nie ma co oszczędzać . Ten silnik odwdzięczy się pracą przez następnę 70 000. Dbać o olej raz w roku wymieniać
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia całkiem inna od Astry , wybierak pracuje wzorowo. Nawet przy -20stopniach wybiera prawidłowo od zapalenia, nie czuć zmian przy wybieraniu biegów ,kiedy olej jest gęsty
5,0
Układ jezdny
Uważam , że jest to wielka zaleta Fabioli, samo wspomaganie to raz, dwa- kupując autko pękła mi sprężyna na amortyzatorze z l/p rozpieprzając całą kolumnę mcpersona wraz z łożyskiem i wahaczem. Części przy wymianie przodu robiąc go od nowa to koszt 850 zł. Ale... łatwy dostęp , części ogólnodostępne, jeżdżę rok po krakowskich dziurach i jestem mega zadowolony. Pamiętajcie aby zrobić zbieżność po takiej naprawie. Z samej jazdy jestem zadowolony
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze dopasowane autko dla osób do 185cm, dla wyższych może być ciasno
4,0
Ergonomia
Łatwo i przyjemnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zaletą jest klimatyzacja, ja mam Fabię z klimą , jest to komfort w lecie , w razie czego można pomyśleć o zmianie termostatu jeśli temp nie jest trzymana po osiągnięciu 90 st
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to Octavia , gdzie tam siedzi się jak w łodzi , która jest typową limuzyną , ale daje radę jak na tak mały samochód
4,0
Wyciszenie
Przy dobrym zawieszeniu jest ta autko ciche , silnika prawie nie słychać bo jest to 64KM, żadko kiedy na trasie przy prędkości 100km wchodzi wyżej na 5tce niż 2 000 obr , zimą głośne są opony jeśli są słabego producenta
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
100 km jedziesz za 20 zł. Bardziej opłaca się jchać samochodem niż autobusem albo PKP . za 40 zł jedziesz 200 km . Kosztami stałymi są : Wymiana oleju , odgrzybianie klimy, co 70 000 wymiana rozrządu, można go złożyć samemu - jest to dziecinnie proste jak ma się garaż.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem go za 6 000 robię km nie mało , auto ekonomiczne . Wiadomo na początku trzeba coś włożyć żeby odpłaciło się tym czego oczekujecie, ale po tym jest naprawdę niezawodne