Moja Fabia to pierwsza wersja tego samochodu z 2000 roku z silnikiem 1.4 MPI. W przeciwieństwie do fatalnego 1.2 HTP jest to bardzo fajna jednostka. Skoda jest samochodem wartym polecenia ponieważ jak wskazuje moje doświadczenie: nie psuje się jakoś szczególnie, dobrze się prowadzi, ma ekonomiczny silnik (mówię o 1.4), części i obsługa są w przyzwoitej cenie. Mam złe wspomnienia związane z ASO, ale to już inna historia. Minusy to słabe wyciszenie i średni komfort podróżowania (mam porównanie bo mój brat ma clio :) no i ciut za słaby silnik, chociaż dla nie wymagającym bardzo ok - wersja 16v jest już całkiem fajna. Polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wystarcza "na styk" dla tego auta: plus - za ekonomię i kulturę pracy oraz bezawaryjność; minus - za braki mocy. Silnik 1.4 MPI to chyba najmocniejszy element Fabii
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa bez zarzutów - ponad 100000 przez 7 lat i nic się z nią (tfu tfu) nie dzieje - pracuje miękko i pewnie, jest dobrze zestrojona .
5,0
Układ jezdny
Obok silnika to najwiekszy plus Fabii. Oczywiście jak ktoś lubi twardo zestrojone zawieszenie. Prowadzi się pewnie, układ kierowniczy jest precyzyjny. Na minus - zbyt mocne wspomaganie kierownicy i częste wybujanie się łącznika stabilizatora. Ostatnio doszła częsta wymiana łożyska - ale to z mojej winy ;)
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu jest ok i na boki jest ok, ale do tyłu - dramat. Okienko jest minimalne w dodatku jeszcze debilny pomysł VW - mniejsze lewe lusterko - po co ?!?!
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Nic dodać, nic ująć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak należy. Po 7 latach zaczął głośniej pracować wiatrak wentylatora ale poza tym jest w porządku.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest wygodnie, jednak z tyłu tylko dla niskich ludzi i to nie za długo bo oparcia są zbyt pionowe.
3,0
Wyciszenie
To jest niezbyt mocny punkt samochodu. Jak jedzie się nie szybciej jak 80 km/h jest dobrze, ale ponad to jest już uciążliwie głośno - słychać silnik, szum powietrza wokół lusterek zewnętrznych oraz szum kół. Mogłoby być zdecydowanie ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jest ekonomiczny - w trasie przy spokojnej jeździe przy średnim obciążeniu 4,5 - 5 l / 100km bez problemów; miasto 7,5 - 8,5 ; ogółem średnio 6-6,5 l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
S Fabie z drugiej ręki są całkiem niedrogie i warto je kupić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 7 lat użytkowania i ponad 100000 km zepsuło z drobiazgów: wyłącznik oświetlenia kabiny, silniczek i przełącznik podnoszenia szyby. Dodatkowo bardzo często (jakieś max 10000km, a czasem częściej) wysiada łącznik stabilizatora. To tyle.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterka która unieruchomiła samochód: tylko (albo aż?) raz - poszła uszczelką pod chłodnicą, wylał się płyn, a było lato więc ani rusz i na holu do mechanika. Czas naprawy 15 minut niemniej samochód stanął na drodze. Innych poważnych usterek nie było i mam nadzieje nie będzie.